בישראל בפרט ובחו"ל ככלל, בעלי מסעדות נאבקים מידי יום כדי לשרוד, וצריכים להמציא את עצמם מחדש כדי להלחם בתחרות בשוק. יש הרבה דרכים לעשות זאת, כשאחת מהן היא המצאת מנות הזויות שימשכו את תשומת לבם של לקוחות פוטנציאלים ושל התקשורת. לאחרונה מסעדה בעיירה קסטלפרנקו ונטו, איטליה עשתה בדיוק את זה, ועוררה סקרנות רבה כשהוציא מנת "אוויר מטוגן".


אבל אל דאגה, לא מדובר באוויר אמיתי, אלא במנת פתיחה מתוקה ואכילה לחלוטין. מי שאחראי עליה הוא השף ניקולה דינאטו ממסעדת פבה, שהסביר שיצר את המנה כדי להכניס לצלחת את האווירה סביב המסעדה - כלומר אוויר הרים צלול וטבע מרהיב. את המכנה מכינים מטפיוקה שתחילה מוכנס לתנור ולאחר מכן עובר טיגון בשמן עמוק.
 
אוויר מטוגן. צילום: עמוד הפייסבוק של מסעדת פבה
אוויר מטוגן. צילום: עמוד הפייסבוק של מסעדת פבה

 
בסוף התהליך יש מעט "אוויר", או לפחות כך טוען השף. לדבריו, המעדן מושרה כ-10 דקות באוזון (מולקולה שמורכבת משלושה אוטמי חמצן), מה שמעניק לו את אווריריות וניחוח ייחודי. לסיום, הוא מונח על צמר גפן מתוק, שאמור לשוות לו מראה של עננים.

מלבד השם הייחודי של המנה, מה שגרם לה להפוך ויראלית היא שמועה לפיה היא עולה 30 דולרים. זה מה שהיה לדינאטן להגיד על כך, על פי חדשות Tribuna di Treviso: "אני תמיד מגיש את זה לאורחים כמתאבן, כתזכורת לכך שהם צריכים למלא תמיד את חייהם עם חוויות". בנוסף לכך, אחד העובדים במסעדה שביקש להשאר אלמוני, טען שהיא מוגשת חינם.
 
המנה מוגשת על צמר גפן מתוק. צילום: עמוד הפייסבוק של מסעדת פבה
המנה מוגשת על צמר גפן מתוק. צילום: עמוד הפייסבוק של מסעדת פבה


צפו בסרטון: כך מכינים אוויר מטוגן