בשנים האחרונות, הולכת וגוברת המודעות לכך שצחצוח נכון הוא כזה שכולל לא רק את השיניים, אלא גם את הלשון. הבעיה בכך היא, שיש מי שלוקחים את זה צעד אחד רחוק מידי ודוחפים את המברשת עד לקצה הלשון ואפילו לתוך הגרון. התוצאה של זה? אם זה לא יעורר אצל אותו אדם רפלקס הקאה, זה יכול להיגמר בצורה הרבה יותר גרועה.

לאחרונה למשל, גבר מניו דלהי, הודו, נסחף קצת עם צחצוח השיניים שלו וכתוצאה מכך בלע את מברשת השיניים. מאחר והוא היה מאוד נבוך מכך, הגבר בן ה-36 החליט לא לספר על זה לאיש, וקיווה שהעניין ייפתר מעצמו. לצערו הרב זה לא קרה, ובבוקר המחרת הוא התעורר עם כאבי בטן קשים ונאלץ להגיע לחדר מיון.

הבעיה הייתה, שהוא לא סיפר על המברשת אפילו לרופאים, מה שגרם להם לשבור את הראש בניסיונות להבין מה לא בסדר אצלו. תחילה הם נתנו לו משככי כאבים, וכשזה לא עזר הם ערכו לו צילום רנטגן ובדיקת CT בחזה, מה שלא העלה דבר. רק כשביצעו בדיקת CT בבטנו, הם הבחינו בעצם זר שתקוע בקיבה שלו. 

ד"ר פראוון אגרוואל, ראש המחלקה לרפואה דחופה בה טופל הגבר, הסביר שהיה חשוב להם לוודא שהמברשת לא פגעה באיברים פנימיים: "בדקנו גם אם החפץ הגיע למעיים, אבל הוא נשאר בקיבה ולא גרם לניקובה". רק בשלב זה הגבר הועיל בטובו לספר מה באמת קרה לו, ותשובתו הדהימה את הרופאים.


על פי דיווח של ה"אינדיאן אקספרס", הוא סיפר שבלע את המברשת בטעות לאחר שפעל בעצת רופא שיניים, שהמליץ לו "לצחצח גם את הגרון" שלו. למזלו הרב, הוא לא נזקק לניתוח, והמברשת, שאורכה 12 ס"מ, נשלפה דרך פיו בהליך גסטרוסקופי (במהלכו מוחדר למקום הרצוי צינור שבקצהו מצלמת וידיאו זעירה). הוא שוחרר הביתה עוד באותו היום, ומצבו הוגדר כטוב.