אם יש דבר אחד שמשותף כנראה לכל האנשים בעולם, זה הפחד להגיע לחדר מתים עם דופק או להיקבר בחיים. אפשר לחלוטין להבין את הזה, שכן מקרים כאלו עדיין קורים קצת יותר מידי, בהתחשב בכך שיש לרבים מאיתנו גישה לרפואה מתקדמת. בשבוע שעבר למשל, אישה מרוסיה הוכרזה בטעות כמתה, אך נמצאה חיה לחלוטין בחדר המתים.



למרבה האבסורד, האבחון השגוי הזה הוא שחרץ לבסוף את גורלה, שכן היא "מתה מקור" לבסוף בשל התנאים בחדר המתים. במקרה שקדם ל"מותה", האישה בת ה-62, ממחוז אמור, שתתה כנראה קצת יותר מידי בסעודה משפחתית ואיבדה את הכרתה. מסיבה לא ברורה, בני משפחתה התקשרו למשטרה במקום להזמין אמבולנס, והשוטר שהגיע למקום קבע באופן שרירותי את מותה, והסיע את "גופתה" לחדר המתים.



אך אפילו העובדים במקום לא שאלו שאלות, וקיבלו את האבחנה שהאישה אכן מתה והחלו להכין אותה לקבורה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הרוסיים, כשאחת העובדות שמה תג זיהוי על רגלה של ה"גופה" היא החלה לפתע לזוז. העובדת המבוהלת הזעיקה מיד אמבולנס והסבירה ש"האישה חזרה לחיים". 


 
הרופאים ניסו להחיות אותה ללא הצלחה. אילוסטרציה: אינגאימג
הרופאים ניסו להחיות אותה ללא הצלחה. אילוסטרציה: אינגאימג


האישה נלקחה לבית החולים בלוגורסק, שם רופאים ניסו להחיות אותה במשך שעתיים, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותה. מנתיחה שלאחר המוות התברר שהאישה מתה מהיפותרמיה, בין היתר בשל שהיה בחדר המתים וצריכה מופרזת של אלכוהול. מיכאיל דנילוב, אחד הרופאים שטיפלו בה, טען שלו הייתה מגיע ישר לבית החולים במקום לחדר המתים, יתכן שהייתה שורדת.
 
מחקירה שנפתחה סביב מותה של האישה, התברר שהשוטר שנענה לקריאה חרג מתפקידו ולא פעל לפי ההוראות. "השוטר לא הזעיק אמבולנס, כנדרש במקרים כאלו", נאמר בהצהרה רשמית. "הוא קבע את מותה בעצמו, התקשר לקברן ושלח את הגופה לחדר המתים ללא מסמכים נלווים".