אם אתם פוחדים מעכבישים או פשוט לא מחבבים אותם במיוחד, כדאי שתתרחקו מברזיל בכל מחיר. המדינה הדרום אמריקאית, שמהווה מקום עליה לרגל למיליוני תיירים, היא גם בית לאחת התופעות מטרידות ביותר בטבע - "גשם עכבישים".



למרות שמה, לא מדובר ב"גשם" של ממש, אלא בכמות מסחרית של עכבישים שתלויים על רשת ענקית של קורי עכביש. מאחר שהיא כל כך עדינה, קשה להבחין בה והעכבישים נראים כאילו הם מרחפים להם בשמיים או נופלים כמו טיפות גשם. מדובר בתופעה מוזרה אך שכיחה בברזיל, ואחת לכמה חודשים מקומיים ותיירים כאחד נחשפים אליה ומצטמררים ממנה מחדש.



בשבוע שעבר למשל, סטודנט בשם ג'ואאו פדרו מרטינלי פונסקה נתקל ב"גשם השעיר" הזה, הוכה בתדהמה וכמובן צילם והעלה לרשת. הוא סיפר לכלי תקשורת מקומי שבדיוק ישב באוטו בדרכו לבקר את סבו וסבתו שמדינה מינאס ז'ראיס, כשלפתע הבחין בהמוני עכבישים בשמיים. הוא עצר את הרכב, כדי להסתכל, ותוך כדי כמעט חטף התקף לב כשאחד העכבישים נכנס לאוטו. הוא הודה שזה גרם לו לחוש "המום ומבוהל".



 
אבל לעומתו, סבתו דונה ג'רסינה מרטינל, לא התרגשה יותר מדי וטענה שזה עניין די שגרתי. "ראינו את זה קורה כבר, זה תמיד קורה בשעות דמדומים בימים מאוד חמים", סיפרה לעיתון Terra do Mandu. היא הוסיפה ש"היו הרבה יותר קורים ועכבישים ממה שניתן לראות בסרטון".

למרות שזה נראה מאיים, מומחים טוענים שהעכבישים, מסוג Parawixia Bistriata, אינם מזיקים והארס שלהם לא מהווה סכנה לבני אדם. את הרשת הם טווים תוך שיתוף פעולה מרשים, כשהמטרה היא לעזור זה לזה ולתפוס כמה שיותר חרקים עסיסיים למאכל. אגב, השמועה אומרת שהנקבות עושות את רוב העבודה והזכרים בעיקר אוכלים, כשבתפריט יש בעיקר זבובים ויתושים.