טיגריסית חדשה בשם צ'ין צ'ין אמס הגיעה לספארי ברמת גן, כך נמסר היום (חמישי) מגן החיות. פירוש שמה בשפה המדובר באינדונזיה הוא "טבעת של זהב". היא נולדה ב-5 במאי 2013 בגן החיות בורגר שבהולנד וכשנתיים לאחר מכן עברה לגן החיות Safari Zoo  שבקמבריה, אנגליה. העולה החדשה גרמה להתרגשות גדולה בקרב המטפלים. היא יפיפיה ומרשימה במיוחד והמטפלים שלה מאנגליה סיפרו לצוות הספארי שלפעמים היא יכולה להיות עקשנית וקצת נרגנת.
לדבריהם, צ'ין צ'ין אמס יודעת לזהות מטרה באימון ואפשר גם באימון לשקול אותה מה שגרם לצוות המטפלים והמאמנות הישראלים לשמוח מאוד, שאפשר מהנקודה הזאת להתקדם ולהמשיך הלאה באימון כדי להקל עליה את הטיפולים השוטפים ולייצר חיבור טוב עם המטפלים. כמו כן, היא אוכלת בקר ועוף ולפעמים גם דגים. מדובר בשלושה קילוגרמים של מזון, שש או שבע פעמים בשבוע. 

צ'ין צ'ין אמס. צילום: ים סיטון
היא נולדה בשם ג'נין, אך שמה שונה בעקבות סיפור של טיגריסית בטבע שקראו לה צ'ין צ'ין אמס שנמצאה בג'ונגל באינדונזיה אחרי שנעלמה לזמן מה. כשנמצאו אותה הבינו מדוע היא נעלמה - היא נלכדה במלכודת לולאה ובמשך ימים רבים ניסתה להחלץ ממנה. לבסוף, היא אכלה לעצמה את הרגל כדי להימלט מהמלכודת. 

השמורה בסומטרה שבה התרחש האירוע נקראת וואי קמבס, וכיום חיים בה ככל הנראה פחות מ-30 טיגריסים. המקום מנוהל על ידי Sumatran tiger project וצין צ'ין היתה הטיגריסית הראשונה שניצודה על ידי ציידים בלתי חוקיים. היא הפכה בעצם לסמל למצבם העגום של הטיגריסים בטבע והסכנות הרבות האורבות להם בשל הרצון לצוד אותם בגלל פרוותם ובגלל אמונות שונות הקשורות לחלקים שונים בגופם שנמכרים בשווקים שונים ברחבי אסייה.
צ'ין צ'ין אמס מהווה חלק מגרעין הרבייה של הטיגריסים הסומטריים שנמצאים במספר גני חיות באירופה. לדברי הספארי, לעת עתה אין כוונה לאחד אותה עם רימבה בן השלוש וחצי שכן כל חיבור נעשה רק בתיאום רכז המין האירופאי, והפעולות מתבצעות אך ורק על פי הנחיותיו. ריבוי בעלי חיים בגני חיות נעשה באופן סדור ממש כמו מדע מדוייק ולכן גני חיות ששייכים לתכניות ריבוי פועלים כך. כיום ישנם באירופה 124  טיגריסים סומטריים, החיים ב-56 גני חיות. בטבע ישנם בסך הכל כ-500 טיגריסים סומטריים בלבד.