אומרים שאסור לעולם להשאיר פעוטות לבד, שכן אפילו ברגע אחד שלא משגיחים עליהם עלולים לקרות אסונות גדולים. לאחרונה אמא מסין למדה זאת בדרך הקשה, כשברגע של היסח דעת היא כמעט איבדה את התינוקת שלה, במהלך בילוי שגרתי בקניון. בתיעוד מבהיל מהאירוע, שצולם במצלמות אבטחה, נראית התינוקת, בת תשעה חודשים, יוצאת לבדה ממסעדה כשהיא בהליכון, ומתקדמת לכיוון המדרגות הנעות העולות.

כשהיא מגיעה לקצה המדרגות היא מנסה לחזור על צעדיה, אך לא מצליחה ונופלת ברגע אחד עוצר נשימה. למרבה המזל, חייל בחופשה שהיה בקרבת מקום הבחין במתרחש, תפס אותה והציל את חייה. הסרטון מסתיים בכך שהחייל עולה במדרגות עם התינוקת ומוסר אותה לאמה המבוהלת.
החייל הגיבור, וואנג האו . צילום מסך
החייל הגיבור, וואנג האו . צילום מסך


על פי דיווח של "בייג'ין דיילי", האירוע הדרמטי התרחש בשעות הצהריים, בקניון בעיר וושי הנמצאת במחוז ג'יאנגסו, במזרח סין. החייל, וואנג האו בן ה-22, שהגיע לעיר הולדתו לחופשה, סיפר שהבחין בתינוקת בזמן שירד בגרם המדרגות הנעות הסמוך. "האינסטינקט הראשוני שלי היה להציל את התינוקת, אז רצתי לעברה מיד והרמתי אותה", סיפר בראיון לתחנת הטלוויזיה המרכזית של סין. 

אימה של התינוקת, ליו שיאו-יאן, סיפרה לתחנת הטלוויזיה שהיא אסירת תודה להאו על מעשיו: "הוא בחור צעיר וטוב לב, אני מודה לו מעומק ליבי". לפי הדיווחים המקומיים, התינוקת לא סבלה מפציעות קשות ומצבה הוגדר כטוב.

אמה של התינוקת, ליו שיאו-יאן. צילום מסך
אמה של התינוקת, ליו שיאו-יאן. צילום מסך


צפו בתיעוד הדרמטי: חייל מציל תינוקת שנפלה במדרגות הנעות בקניון