מי לא מכיר את התרחיש הבא: אתם מגיעים הביתה אחרי יום ארוך ומפרך ואתם מתים מרעב, אבל הדבר האחרון שבא לכם לעשות זה לבשל. במקרה כזה, הכי קל ומהיר יהיה לאכול משהו שהכנתם מלפני כמה ימים ומחכה לכם במקרר. מה כבר יכול לקרות? ובכן, בדרך כלל מעבר לחוסר טריות לא יקרה כלום, אבל תמיד ישנה אפשרות שזה יגמר בצורה הרבה יותר גרועה.
 
כך למשל גילה סטודנט צעיר מבריסל, בלגיה שאיבד את חייו לאחר שאכל פסטה ישנה. הצעיר בן ה-20, שידוע רק בראשי התיבות איי.ג'יי , חזר יום אחד מהלימודים כשהוא גווע ברעב, והחליט שזה יהיה רעיון מצוין לאכול פסטה ברוטב עגבניות שהושארה על השיש חמישה ימים. זה התחיל כאירוע שגרתי לחלוטין - הוא חימם את הפסטה במיקרו, אכל ויצא לעשות קצת כושר.

אבל חצי שעה בלבד לאחר מכן, הוא חזר כי הרגיש בחילה וכאבי בטן קשים, ואת השעות הבאות העביר בהקאה בשירותים. סביב חצות הוא נכנס סוף כל סוף למיטה, בתקווה שירגיש יותר טוב אחרי שישן. למרבה הצער, 11 שעות לאחר מכן הוא נמצא מת במיטתו בידי הוריו, אחרי שהתקשרו מהאוניברסיטה בה למד כי לא הגיע.
 



לפי מאמר על המקרה, שפורסם בכתב העת הרפואי the US Journal of Clinical Microbiology, בנתיחה שלאחר המוות נמצא שהצעיר מת מהרעלת מזון שנגרמה בשל חיידקי Bacillus cereus - חיידקים שמייצרים רעלנים ועלולים לגרום להקאות, בחילות, ושלשולים. בדרך כלל מי שנחשפים לרעלנים האלו מחלימים תוך 48 שעות, אך ידוע על מקרי מוות נוספים כתוצאה מכך. במקרה הזה, דגימות מהפסטה הראו שכמות הרעלנים הייתה כה גבוהה, עד שהיא גרמה לכבד של הצעיר להפסיק לתפקד, מה שהביא למותו

המקרה התרחש ב-2008 ולאחרונה הוא עלה שוב לכותרות לאחר שפורסם בערוץ היוטיוב של ד"ר ברנרד, שחוקר מקרים משונים ברפואה. "הרבה אנשים אוכלים שאריות פסטה מלפני יום או יומיים והם יוצאים מזה בסדר", הסביר ברנרד. "אבל עדיף להיות זהירים עם אוכל שהשארתם בחוץ יותר מכמה שעות. אם האוכל מריח מוזר אל תאכלו אותו, עדיף להיזהר מאשר להצטער על כך".