בימינו, אין אדם שלא יודע שמטענים מזויפים הם מאוד מסוכנים, לכן קשה להבין איך עדיין יש להם קהל קונים כל כך גדול. אז נכון, לקנות סמארטפון ומטען מקורי זה עסק יקר מאוד, אבל בפועל מי שתפשר על זיוף משלם על כך בסופו של דבר מחיר כבד בהרבה. השבוע למשל, צעיר מתאילנד שרצה לחסוך כסף על מטען, קנה גרסה זולה ושילם על כך בחייו.

הצעיר בן ה-24, קריסאטה סופול, נמצא ללא רוח חיים במיטתו בידי בעלי הדירה שלו, כשטלפון הסאמסונג שלו מחובר לחשמל ובתוך אוזניו היו אזניות. לפי מפקד משטרת מחוז צ'ונבורי, פאלוק פפולת'ונג, במשטרה סבורים שהוא התחשמל למוות, שכן באוזניו נמצאו סימני כוויות.

"אנחנו מאמינים שקצר שיצר המטען הוביל למותו של הצעיר, בזמן שדיבר בטלפון עם מישהו או שמע מוזיקה", הסביר פפולת'ונג. הוא ניצל את ההזדמנות כדי להזהיר אנשים מקניית מטענים מזויפים: "הרבה אנשים מסכנים את עצמם כשהם משתמשים במטענים זולים, שלא מיוצרים בידי יצרן מורשה".
 
 קריסאטה סופול. צילום: יוטיוב
קריסאטה סופול. צילום: יוטיוב

 



כזכור, כמה חודשים לפני כן, ספורטאית בת 15 מרוסיה מתה לאחר שהשתמשה בסמארטפון שלה בזמן שהתרחצה באמבטיה. הצעירה, אירינה ריבניקובה, הייתה בביתה שבעיר בראטסק יחד עם משפחתה כשהתאונה המחרידה התרחשה. בשלב כלשהו, בעודה רוחצת באמבטיה, המכשיר נפל פנימה, וריבניקובה התחשמלה.

זמן לא רב לאחר מכן, בני המשפחה מצאו אותה באמבטיה ללא רוח חיים. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, ריבניקובה זכתה לפני חודשיים בלבד בתחרות אומנויות לחימה בינלאומית, בקטגוריית פאנקרטיון (אומנות לחימה יוונית עתיקה, שכוללת האבקות ואגרוף). בעקבות מותה הפתאומי, איגוד הספורט בו הייתה חברה פרסם הצהרה רשמית: "תאונה טראגית לקחה מאיתנו אלופה, חברה ותלמידה. נוחי על משכבך, ילדה אהובה".

אחותה טטיאנה, בת 25, סיפרה לעיתון "קומסומולסקאיה פראבדה": "היא הפכה לסנדקית של בתי באוגוסט. הבת שלי העריצה אותה, הייתה להן מערכת יחסים מאוד מיוחדת. עכשיו היא כבר לא איתנו והלב שלנו נשבר. כל כך ריק ושקט בבית בלעדיה".