בגרסתם הקולנועית, אנשי זאב הם מי שהופכים בליל ירח מלא לזאבים אכזריים שאוכלים את כל מי שנקלע לדרכם. אבל במציאות, אלו בסך הכל אנשים רגילים שהדבר היחיד ששונה אצלם הוא שהם מאוד מאוד שעירים. אחד מהם, לילאט פטידאר בן ה- 13, חשף לאחרונה את ההתמודדות שלו עם המצב, שבמקרה שלו גורם לכל פניו להיות מכוסים בשיער עבה דמוי פרווה.



פטידאר, מבמאדהיה פרדש שבהודו, סובל ממחלה נדירה שנקראת היפרטריכוזיס (תסמונת איש הזאב), שמתאפיינת בסימפטום אחד - צמיחת שיער בלתי מרוסנת בגוף ובפנים. נכון להיום, הטיפול היחיד שעוזר לחולים בתסמונת הוא הורדת שיער בלייזר. אך מאחר ומדובר בטיפול ממושך ויקר, הוא לא נגיש לכולם.



"נולדתי עם יותר מידי שיער על פני וזה הופך אותי לשונה. אני חולם להיות כמו כל הילדים, ולפעמים חושב על לעבור ניתוח כדי להיפטר מהשיער, כדי שכולם יהיו חברים שלי, שלא יהססו לשחק איתי", סיפר הנער לכלי תקשורת מקומי. "אבל אני יודע שאין דרך לשנות את המצב. התרגלתי אליו ואני בדרך כלל מרגיש בנוח עם עצמי".



פטידאר עם הוריו. צילום מסך: יוטיוב
פטידאר עם הוריו. צילום מסך: יוטיוב

 
"כשהוא נולד הייתי בהלם" 

כאשר פטידאר הגיח לאוויר העולם, הוריו היו המומים מהמראה שלו ולא ממש הבינו מה לא בסדר איתו. "בחצי השעה הראשונה לאחר שהוא נולד, הייתי בהלם מזה שכל הגוף שלו היה מלא שיער", סיפרה אמו פרוואטיבאי. "ביקשנו מהרופא שיבדוק אותו, הוא הוריד את השיער העודף אך אמר שאין לזה מרפא". בהמשך, הוריו ניסו לקחת אותו למומחים להתייעצות נוספת, אך גם הפעם קיבלו את אותן התשובות. 

"לקחתי אותו לבית חולים, אבל אחרי שהמומחים בדקו אותו הם אמרו לי שאין למחלה שלו מרפא, אבל אם ימצאו אחת כזו יצרו איתו קשר", סיפר אביו, בנקאטל. השניים הודו שהם היו מאוד מופתעים מהמחלה של בנם, שכן אף אחד ממשפחתם לא סובל ממנה, וגם חמש אחיותיו יצאו נורמליות לחלוטין.

פטידאר  ואחיותיו. צילום מסך: יוטיוב
פטידאר ואחיותיו. צילום מסך: יוטיוב

 
"מאוד פופולארי בכיתה, כולם אוהבים אותו"

בהתחלה, כשפטידאר רק הגיע לבית הספר הילדים מאוד נבהלו ממנו, אך כעת מוריו מספרים שהוא הפך לאחד האהובים בכיתתו. "בהתחלה כשהוא הגיע אלינו הם נרתעו, אבל כעת כולם כבר התרגלו אליו ואף אחד לא מתייחס אליו כאל חריג", הסביר אחד ממוריו. "הוא תלמיד מעולה וגם ספורטאי מצטיין. הוא מאוד פופולרי בכיתה שלו וכולם אוהבים אותו".

אבל כל היחס המעולה הזה מתחלף במהרה בבוז ולעג, כשהצעיר מגיע למקומות בהם אנשים לא מכירים אותו. "לפעמים, כשאני יוצא לעיר גדולה ועמוסה, אנשים מתקרבים ובוהים בי", הסביר. "היו גם מקרים בהם ילדים זרקו עלי אבנים וקראו לי קוף. למזלי, המשפחה והחברים תמיד נחלצים לעזרתי ומגנים עלי במצבים כאלו".


מעבר לכך, הוא מודה שלפעמים השיער על פניו גם מקשה עליו לנשום ולראות, ויש ימים שהם קשים מאחרים. עם זאת, הוא אופטימי לגבי העתיד ומקווה שזה לא יפריע לו להגשים את החלום שלו: "אני רוצה להצטרף למשטרה ולהכניס פושעים לכלא כשאהיה גדול. כך גם אני אוכל להרוויח כסף כדי לעזור לאמא ואבא שלי. הם עשו בשבילי המון, ואני לא רוצה שיהיו להם בעיות כלכליות כשהם יהיו מבוגרים".