אומרים שאין לאנשים שליטה במי הם יתאהבו, ואם זה נכון זה עלול להיות קצת בעייתי ולפעמים גם לא הכי חוקי. בייחוד אם יש קשר גנטי בין בני זוג, הם עלולים במהרה לגלות שהמדינה לא רוצה להכיר בקשר שלהם והם גם יתקלו בפרצופים עקומים וביקורת מחברים ומשפחה. עם הקשיים האלו בדיוק נאלצים להתמודד מידי יום אנג'י ומייקל לי, בני דודים מדרגה ראשונה שמאוהבים זו בזה עד מעל לראש.

השניים, תושבי יוטה, נאלצו השבוע לנסוע עד לקולורדו כדי להפוך את הקשר שלהם לרשמי ולהתחתן. הבעיה היחידה? הם לא ייחשבו לזוג נשוי ברגע שיחזרו ליוטה או יכנסו לכל מדינה שלא מכירה בנישואים כאלו. השניים כבר מזמן השלימו עם זה שהוריהם אחים - אבא של אנג'י הוא הבכור מבין 12 אחים ואמא של מייקל היא אחותו הצעירה - ומקווים שיום אחד גם המדינה שלהם תשלים עם זה ותכיר בקשר שלהם.

לדבריהם, מדובר בקשר מעמיק וממושך והם מאוהבים האחד בשנייה מאז היו ילדים בכיתה ב'. במשך עשור הם לא התראו, אך כשחידשו את הקשר הבינו שהגיע הזמן להיות רציניים. "אמרנו לעצמינו 'אוקיי, נכון שזה מופרע, אבל אנחנו אנשים מבוגרים, אז פשוט נלך על זה ולמי אכפת מה המשפחה שלנו חושבת'", אמרה אנג'י לחדשות ABC 4.
מייקל ואנג'י בילדותם. צילום: פייסבוק
מייקל ואנג'י בילדותם. צילום: פייסבוק
 
כמובן שבשל הבעייתיות של הקשר שלהם, אין יום שהם לא מייחלים לא להיות בני משפחה. "תמיד אהבתי אותה ולכן תמיד הרגשתי שהחיים לא הוגנים", הסביר מייקל, "למה האישה שאני הכי רוצה להיות איתה, הכי נמשך אליה והכי אוהב צריכה להיות בת הדודה שלי".

במשך השנים מייקל ניסה להיות בקשר עם נשים אחרות, אבל זה פשוט לא היה אותו הדבר: "אף אחת שהייתי איתה לא גרמה לי להרגיש כל כך טוב כפי שהיא גורמת לי להרגיש. העובדה שהיא בת דודה שלי ושיש ביקורת קשה כלפינו - זה מחיר קטן לשלם על כך".

אנג'י ומייקל. צילום: פייסבוק
אנג'י ומייקל. צילום: פייסבוק

השניים פתחו עצומה כדי לשנות את חוק הנישואים בין בני דודים ביוטה, בה כתבו בין היתר: "בן דוד שלי מדרגה ראשונה ואני מאוהבים האחד בשנייה במשך כל חיינו, אבל נאסר עלינו להתחתן ביוטה, שם אנו גרים. אנחנו מאמינים שהחוק הוא מיושן וצריך להשתנות, כדי שנוכל להעניק לגיטימציה חברתית לאהבתנו".

נכון לעכשיו, רק 19 מדינות בארה"ב מאשרות נישואים מסוג זה, בעיקר בשל החשש לצאצאים שעלולים להיוולד לזוגות אלו. ביוטה לעומת זאת, בני דודים יכולים להינשא רק בגיל 65 או בגיל 55, אם יוכיחו שאינם יכולים להביא ילדים לעולם. 
 
אנג'י ומייקל. צילום: פייסבוק
אנג'י ומייקל. צילום: פייסבוק