הולכים לישון עם אוזניות? לא מסוגלים בלי מוזיקה או פודקסטים לפני השינה? ובכן, אחרי שתקראו על המקרה הבא יתכן שתוותרו על המנהג הזה, או לכל היותר תעברו לאוזניות שלא נכנסות לתוך האוזן. זה בטוח מה שיעשה הסטודנט הזה מטייוואן, ששילם מחיר כבד בגלל שעשה מה שרבים מאיתנו עושים כל לילה.

אותו סטודנט צעיר, שביקש להישאר אלמוני, נרדם עם האוזניות בתוך האוזן שלו, בזמן שהקשיבה למוזיקה. לחרדתו, כשהתעורר בבוקר גילה שהתחרש לחלוטין באחת מאוזניו. כשהוא מבועת לחלוטין, הוא פנה מיד לעזרה רפואית בבית חולים בעיר טאיג'ונג בתקווה שיוכלו לעזור לו. למזלו הרב, הרופאים אמרו שהגיע בדיוק בזמן, ואם היה מחכה סביר להניח שהיה נגרם לאוזן שלו נזק בלתי הפיך.

למה הוא התחרש בעצם רק באוזן אחת? ובכן, במהלך הלילה אחת האוזניות יצאה מהאוזן שלו, והרופאים הסבירו לו שאם זה לא היה קורה הוא היה מתעורר חירש לחלוטין. הוא שהה בבית החולים במשך חמישה ימים, ובהדרגה, בעזרת טיפול מתאים, הרופאים הצליחו להחזיר את שמיעתו למצב תקין.

הלל לישון עם אוזניות, התעורר חירש. אילוסטרציה: פיקסאביי
הלל לישון עם אוזניות, התעורר חירש. אילוסטרציה: פיקסאביי


ד"ר טיאן קויג'י, מנהל המחלקה בה טופל הצעיר, הסביר שהאזנה למוזיקה חזקה בשעות היום עם אוזניות מזיקה גם היא, אבל אם עושים זאת במהלך השינה הנזק מתעצם. בראיון שהעניק לחדשות OMG Taiwan, הוא הסביר שבזמן השינה זרימת הדם בגוף מאטה. המשמעות היא, שתאי השערה באוזניים - האחראים על קליטת אותות קול באוזן הפנימית - מקבלים פחות דם, וכך היכולת שלהם להגן על האוזן, למשל בזמן האזנה למוזיקה חזקה, פוחתת. במקרים מסוימים כאמור, זה עלול גם לגרום לחירשות פתאומית. הבעיה העיקרית היא שתאי שערה אינם מתחדשים, ולכן אם נגרם להם נזק הוא קבוע.
 
בעקבות האירוע הביזארי, קויג'י הזהיר אנשים (בעיקר צעירים) לא ללכת לישון עם אוזניות בתוך האוזן. הבעיה באוזניות מסוג אלו, לטענתו, היא שהן אטומות לחלוטין, מה שמונע מהצליל לצאת החוצה והלחץ כולו מופעל על האוזניים. הוא המליץ למי שחווים בעיות שמיעה לפנות מיד לטיפול רפואי, כדי למנוע נזק בלתי הפיך.
  

via GIPHY