זוכרים את הסיפור על יונה הנביא ששהה בבטן של לוויתן שלושה ימים ושלושה לילות? ובכן, מה שקרה לצוללן הזה הוא די דומה, ואומנם הוא שהה בתוך היונק הענק רק כמה דקות ורק בתוך הפה שלו, אבל זה היה מספיק טראומטי בשבילו. אחרי הכל, אתם מתארים לעצמכם איך מריח פה של יצור שאוהב לאכול דגים ומעולם לא מצחצח שיניים?

אבל ריינר שימף בן ה-52, מדרום אפריקה, שמח שהצליח לשרוד את האירוע ויודע שזה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע. שימף עובד באטרקציית צלילה בקייפטאון כבר 15 שנים, אך הודה שמעולם לא קרה לו דבר כזה והוא לא חשב שזה בכלל תרחיש אפשרי. הוא סיפר בראיון ל-Barcroft TV שיצא להפלגה עם צוות הצוללנים שלו כדי לתעד מאורע ימי טבעי, בו פינגווינים, כלבי ים, לווייתנים וכרישים חוברים יחד כדי לגרום לדגים להתכנס לתוך צורות כדורים. 

בעודו מנסה לצלם לוויתן שמנסה לעבור דרך קבוצת דגים כזו, הנורא מכל קרה והוא נשאב לתוך לוע הלוויתן. "יכולתי להרגיש לחץ על הירך שלי. אבל אין זמן לפחד בסיטואציות כאלו, אתה צריך להשתמש באינסטינקטים שלך", סיפר שימף בראיון, "עצרתי את הנשימה שלי, כי חשבתי שהוא עומד לצלול ולשחרר אותי עמוק בתוך הים, הייתה חשכה מוחלטת בפנים".

Barcroft Animals /שימף בתוך הפה של הלוויתן. צילום: יוטיוב
Barcroft Animals /שימף בתוך הפה של הלוויתן. צילום: יוטיוב

לשמחתו הרבה, הלוויתן קלט שהתבלבל ושבלע אדם במקום דג, וירק אותו זמן קצר לאחר מכן. שימף הצליח לשחות חזרה לסירה שלו ויצא ללא שום פגיעות פיזיות. למעשה, הדבר הראשון שעניין אותו כשחזר לספינה היה התיעוד: "כשחזרתי לספינה הסתכלתי על היינץ טופרצר (צלם שהצטרף אליהם ותיעד את האירוע הדרמטי) ושאלתי אותו 'צילמת את זה?'. הבנתי שזה היה רגע מאוד מיוחד". 
 
הוא סיכם את החוויה כחיובית, אבל כזו שהוא מקווה לא לחוות לעולם: "שום דבר לא יכול להכין אותך למצב כזה בו אתה מסיים בתוך פה של לוויתן. זו הייתה חוויה מעניינת אבל בהחלט לא כזו שארצה לעבור שוב". למי שתהה, הוא כבר מזמן סלח ליונק המגודל: "זה נתן לי קשר ללווייתן שאני לא חושב שלאיש היה לפני. מעולם לא קרה לי דבר כזה, ואני בטוח שגם הלוויתן היה מופתע". הוא הוסיף ש" לווייתנים לא אוכלים בני אדם, כך שאפשר להבין שזו הייתה טעות. הם ענקים עדינים".