מי שהחליטו לשמר את של לנין ולהציגו לראווה במקום לקבור אותו כנראה מצטערים על זה עד היום - שכן מהרגע שהמנהיג הבולשביקי הגיע לכיכר האדומה במוסקבה הצרות סביבו לא מפסיקות. לצד האנשים שעולים מידי שנה לרגל לחלוק כבוד למה שנשאר ממנו, במהלך השנים הגיעו גם לא מעט אקטיביסטים פוליטיים וונדליסטים שניסו להשחית אותו, כשבין היתר הם ניסו לרסס אותו בצבע, לשפוך עליו מים קדושים ולזרוק עליו נייר טואלט.


כמובן שיש גם מעריצים שנוקטים באקטים של ונדליזם, והתוצאות בדרך כלל זהות. בשבוע שעבר למשל, מעריץ מושבע של לנין הגיע למאוזוליאום שלו בניסיון להשיבו לחיים. הוא פרץ למאוזוליאום, שנסגר לרגל שיפוצים, וצעק "תתעורר! תתעורר" וניסה לשפוך עליו שמן זית, במחשבה שזה יגרום לו לפקוח את עיניו.
עדי ראיה בכיכר האדומה סיפרו שהבחינו באדם מוזר ומבולבל שהתפרע באזור ומיהרו לקרוא לעזרה. על פי חדשות RT, המשטרה תפסה אותו שניות אחרי ששלף את בקבוק שמן הזית מתיקו. הוא אומנם לא הצליח לשפוך את השמן על לנין, אבל כן הצליח לשפוך מעט על רצפת האבן מולו.
 

לנין. צילום: רויטרס
לנין. צילום: רויטרס



רופאים שהגיעו למקום קבעו שהוא "זקוק להסתכלות פסיכיאטרית", אך המשטרה התעלמה מההמלצה ושחררה אותו לאחר שנתנה לו קנס של 500 רובלים (כ-30 ש"ח) על התנהגות פרועה בפומבי. בכירים במפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית ששמעו על האירוע כינו אותו "מקומם", וטענו שיש להעניש את הגבר בחומרה רבה יותר, ללא תלות במצבו הנפשי.

למרבה האבסורד, במהלך השנים רבים טענו שלנין המת נראה טוב יותר מאשר כשהיה בחיים, זאת הודות להליכי חניטה ושימור אינטנסיביים שעובר המנהיג. מידי שנה, המאוזוליאום נסגר לצורך "שיפוצים" של הגופה של לנין, ובכל שנה שעוברת הוא הופך יותר לבובת שעווה, ומעט נותר מהגופה המקורית.