מה עושים כשבמשך תקופה ארוכה תנין ענקי מבהיל את המקומיים ואוכל לכולם את הכלבים? ובכן, תושבי האי האוסטרלי טיווי החליטו להכניס אותו לכלא, בתקווה שזה יעזור. אבל לדבריהם זה לא נעשה כדי להעניש אותו, חלילה, אלא פשוט כדי לגרום לו להפסיק לזלול את חיות המחמד וכדי שלא יעבור לאכילת אנשים.
לפי הדיווחים בכלי התקשורת באוסטרליה, התנין, שגודלו ארבעה מטרים ומשקלו 600 ק"ג, הטיל אימה על הקהילה של האי וזלל עשרות כלבים במשך כמעט שנה. "הוא ארב לאנשים וניסה לטרוף אותם. הוא אכל את כל הכלבים ואני חושב שבנקודה מסוימת הוא אכל שניים ביום", סיפר מעט רייט, אישיות טלוויזיונית וחובב תנינים שהגיע לעזור ללכוד את היצור הענק לחדשות 9news.
 
הוא הוסיף שהחשש הכי גדול היה שהזוחל המגודל יפגע באוכלוסייה הפגיעה ביותר באי, אחרי שתקף אדם אחד: "הוא אפילו תקף דייג, אז זה התחיל להיות קצת יותר רציני. הוא ארב לו בחוף, התקדם לעברו ותקף. יש ילדים בכל מקום, אז זה רק עניין של זמן לפני שהתנין, בשל היותו תנין בעייתי, היה טורף אחד מהם".
 

9news :התנין הענק לפני המעבר לתא המעצר. צילום מסך
9news :התנין הענק לפני המעבר לתא המעצר. צילום מסך
 
בגלל גודלו העצום והעובדה שיש לו נטייה לאכול כל מי שמתקרב אליו, נדרשו חודשים רבים כדי להתכונן ללכידתו. השבוע, לאחר ההכנות הרבות, זה סוף כל סוף קרה, והתנין נלכד והוכנס לתא מעצר בתחנת המשטרה. אבל כמובן שהוא לא אמור לרצות שם את עונשו או לעבור לכלא, המטרה היא שהוא ישהה שם עד שיועבר לחוות תנינים מתאימה בשם Darwin crocodile farm.
 
למרות שהם נאלצו ללכוד אותו, חשוב למקומיים להסביר שהם אוהבים תנינים ומדובר בבעל חיים אינטגרלי באי. הבעיה היא, שיש תנינים שהופכים להיות מאוד מסוכנים ואז צריך לטפל בהם. ווילי רוילי, ריינג'ר מקומי שעזר ללכוד את התנין הסביר: "אנחנו מכבדים את התנינים שלנו, לא מדובר כאן בניסיון להשמיד אותם או לצמצם את אוכלוסייתם".