מי שאמר שאין דבר בטוח וסופי יותר מהמוות כנראה לא ראה מימיו אנשים ששבו לחיים, ואנחנו לא מדברים על זומבים. הכוונה היא למי שהוכרזו כמתים, אך מסיבות שונות הלב שלהם חזר לפעום והם המשיכו בחייהם כאילו כלום לא קרה. אחד מהם הוא ז'ואאו אראוג'ו, תושב בריטניה, שחטף התקף לב, מת ואז החליט שזה לא מתאים לו וקם לתחייה.

אראוג'ו בן ה-48, אב לילדים ודוור במקצועו, בדיוק הסיע את אשתו לעבודה כשלפתע חש ברע. הוא הובהל לבית החולים כשהוא סובל מדום לב, שם רופאים ניסו להצילו במשך שש שעות ללא הצלחה. להפתעתם הרבה, 21 דקות לאחר שהם הודיעו לבני משפחתו שיקירם מת, הם היו צריכים להסביר להם שהוא שב לחיים.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בבריטניה, האחיות שלקחו את גופתו לחדר המתים חטפו את שוק חייהן כששמו לב לפתע שהוא זז. הן החזירו אותו לחדרו, שם הרופאים המבולבלים אישרו שהוא אכן חי. למרבה המבוכה, גם אחרי סדרה של בדיקות מעמיקות הם לא ממש הבינו למה. 
 
 ז'ואאו אראוג'ו, וילדו. צילום מסך: דיילי מייל
ז'ואאו אראוג'ו, וילדו. צילום מסך: דיילי מייל

במשך שלושת הימים הבאים, אראוג'ו היה בתרדמת, והיה חשש שיסבול מנזק מוחי תמידי. אבל גם הפעם הוא הצליח להפתיע את כולם והתעורר במצב טוב. הוא עבר השתלת קוצב לב, ושלושה שבועות לאחר שהגיע לבית החולים שוחרר וחזר לעבודה.

בבית החולים הוא זכה לכינוי "איש הניסים", ובמכתב השחרור שלו נכתב רק שזרימת הדם לליבו חזרה באופן ספונטני. "לרופאים לא היה הסבר למצב שלי. הם התקשו להאמין שאני עדיין חי ושלא נגרם נזק ללב, למוח ולגוף שלי", סיפר אראוג'ו ל"דיילי מייל". כעת, עשר שנים לאחר מכן, אראוג'ו עדיין בריא ושלם, וסבל מאז רק מאירוע לבבי קל ב-2015.

הוא התמוטט במהלך יום עבודה אבל המשיך לעבוד עד סוף המשמרת, ורק אז נסע לחדר מיון: "הרופאים אמרו שיש לי יותר מדי אנרגיה, ושזה לא משנה כמה כואב לי אני פשוט ממשיך". עד היום הוא אסיר תודה על כך שחייו ניצלו ומוקיר כל רגע: "החוויה הזו שינתה אותי. יש לי הערכה רבה יותר לדברים היומיומיים. אני מודה על כך שאני עדיין חי, שעדיין יש לי עבודה, משפחה וחברים".
 

 ז'ואאו אראוג'ו. צילום מסך: דיילי מייל
ז'ואאו אראוג'ו. צילום מסך: דיילי מייל