בדרך כלל, אהבה גורמת לאנשים לקחת סיכונים ולעשות דברים שלא היו מעזים לעשות אם לא היו במערכת יחסים. אבל יש אנשים שזה דווקא עושה להם אפקט הפוך - הם מסרבים להסתכן כדי לא להרוס את מה שיש להם, וכדי להבטיח שיוכלו להיות עם בכירי לבם ככל הניתן. זה בדיוק המצב של ולרי ספירידונוב, חולה בניוון שרירים שהחליט לוותר על ניתוח משנה חיים אך מסוכן, לאחר שמצא אהבה.



ספירידונוב בן ה-33, שמרותק לכיסא גלגלים, עלה לכותרות לפני שלוש שנים לאחר שהתנדב לעבור ניתוח ראשון מסוגו להשתלת ראש. מדובר בניתוח מאוד מסוכן שלא נוסה מעולם על בני אדם, ושהסיכוי לשרוד אותו אינו גבוה. אך בזמנו לא היה לו מה להפסיד, והרופאים אמרו שמצבו רק הולך ומחמיר. הוא הסביר בתכנית הטלוויזיה Good Morning Britain על החלטתו לעבור את הניתוח בזמנו: "הבנתי שזה סיכון גדול ושזה משהו שלא נעשה מעולם. אבל מה היה לי להפסיד בזמנו? לא רציתי לפספס את הסיכוי המזערי לתפקד בצורה נורמלית". 

אנסטסיה פאנפילובה. צילום מסך
אנסטסיה פאנפילובה. צילום מסך


כל זה השתנה כשפגש את אשתו הנוכחית אנסטסיה פאנפילובה: "הפכתי לאדם מאושר. נכנסה לחיי אישה, התאהבתי בה והיא בי, ואני שמח לומר שאנחנו נשואים ויש לנו ילד יפהפה. אני לא יכול להשאיר אותם לבד, אפילו לא למספר חודשים". מלבד השינוי במצב המשפחתי, הוא אף עבר לגור בארה"ב, שם הוא ממשיך כעת בלימודיו הגבוהים. הוסיף שאולי ישקול שוב לעבור את הניתוח, אך רק במידה ואחרים יעברו אותו בהצלחה. לדבריו, אלו צריכים להיות מועמדים שנמצאים במצבם הפיזי קשה, ושאין להם מה להפסיד מבחינה משפחתית. 

בזמנו, מי שאמור היה לבצע את הניתוח הוא הכירורגי האיטלקי ד"ר סרג'יו קנאברו, שזכה לכינוי המפוקפק "דר פרנקנשטיין". במהלך הניתוח המהפכני, ראשו של המטופל נכרת ומחובר לגוף אחר, למשל לזה של אדם השרוי במוות קליני. התקווה היא, שהניתוח יאפשר למושתל הראש לנשום וללכת בכוחות עצמו. בעבר, קנאברו ניסה את הניתוח המורכב על קופים, אם כי ההצלחה הייתה חלקית בלבד.
 

ולרי ספירידונוב. צילום מסך
ולרי ספירידונוב. צילום מסך