אם אתם מתים על כלבים ומתכננים לאמץ אחד או שניים (או יותר), יש לנו בשורות ממש טובות עבורכם - לפי מחקר חדש שנערך בארה"ב, בעלי כלבים מאושרים יותר מבעלי חתולים. אם זה לא מספיק כדי לגרום לכם לרוץ לכלבייה הקרובה ולאמץ חבר פרוותי, אנחנו לא יודעים מה כן.

המחקר נערך במרכז הסטטיסטי של אוניברסיטת שיקגו, במהלכו אספו החוקרים נתונים מאלפי בעלי כלבים וחתולים ברחבי ארה"ב. סך הכל, לפי הממצאים, 36% מבעלי הכלבים הגדירו עצמם כ"מאוד שמחים", זאת לעומת 18% בלבד בקרב בעלי חתולים. עוד נמצא במחקר שבעלי כלבים נטו יותר להתחתן ולרכוש בית מאשר בעלי חתולים - שני נתונים שנחשבים כמעלים את רמת הסיפוק הכללית של אנשים מחייהם.

כמו כן, מי שגידל כלב גם היה בעל סיכוי גבוה יותר לגור בבית גדול וקרוב לטבע. אלו הם עוד נתונים שידועים כמשפרים את רמת האושר הכללית. ההשערה היא, שמאחר שכלבים דורשים תחזוקה גבוהה יותר מחתולים (כמו למשל לגור קרוב לטבע), זה בתמורה תורם לאושר של בעליהם.

חתולים פחות מסבים אושר לבעליהם מאשר כלבים. אילוסטרציה: פאקסלס
חתולים פחות מסבים אושר לבעליהם מאשר כלבים. אילוסטרציה: פאקסלס


בנוסף לכך, בעלי כלבים גם נטו ללכת במשך זמן רב יותר ברגל, ויצאו לטיולים עם הכלב למשך 30 דקות לפחות. כפי שכבר הוכח פעמים רבות בעבר, פעילות פיזית, גם המתונה ביותר, משפרת את הבריאות הנפשית והפיזית שלנו. גם במקרה זה, העובדה שחתולים דורשים תחזוקה נמוכה יותר היא לרעת הבעלים, שכן זה אומר שאין מי שידרבן אותם לצאת החוצה ולבצע פעילות גופנית. 
הבשורות הפחות טובות שמביא איתו המחקר? כמו בכל מחקר באשר הוא, אין דרך לקבוע בוודאות גמורה כיוון, אלא רק קשר. כל השאר, הוא בגדר השארות שאפשר להעלות סביב הנתונים שהתקבלו. יחד עם זאת, אם אתם מעדיפים כלבים על פני חתולים, סבירות גבוהה שהם ישמחו אתכם מאוד.
 

via GIPHY