אנחנו יודעים שזה ממש אופנתי בימינו לגדל זקן ולהיות היפסטרים, וגם יש לזה כנראה לא מעט יתרונות. למשל, העובדה שזה נראה טוב וגורם לאנשים להרגיש טוב עם עצמם. אבל יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון את המחקר הבא, שמצא שבזקנים יכולים להסתתר כמות גדולה יותר של חיידקים מאשר אצל הכלב הממוצע.
אל המסקנות האלו הגיעו חוקרים מ"קליניקת הירסלאנד" שבשוויץ, לאחר שלקחו דגימות מזקנים של 18 גברים בגילאים 76-18, וכן מצוואריהם של 30 כלבים מזנים שונים, והשוו בין התוצאות. פרופסור אנדריאס גוצייט, שעמד בראש המחקר, הסביר את הממצאים: "החוקרים מצאו כמות גדולה במידה משמעותית בדגימות שנלקחו מזקנים של גברים, מאשר באלו שנלקחו מפרוות של הכלבים. לאור הממצאים האלו, אפשר לומר שפרוות כלבים נקייה יותר מזקנים של גברים".
אז נכון, היו יותר כלבים מגברים במחקר, אבל לכל אחד ואחד מהם הייתה כמות גבוהה של חיידקים בזקנים שלהם. כמו כן, לשבעה מהגברים גם היו חיידקים שמהווים סכנה משמעותית לבריאותם ולבריאות הסובבים אותם. זאת בהשוואה לכלבים, שרק ל-23 מהם הייתה כמות חיידקים גבוהה בפרווה, בעוד לשבעה מהם הייתה כמות חיידקים בינונית. זה כמובן לא אומר כמובן שאתם לרוץ לגלח את הזקן שלכם, אלא פשוט לשמור עליו נקי ותר, כנראה. בהצלחה.

via GIPHY