אם אתם מכורים ל"קנאקים" - פכירת מפרקים בצוואר, באצבעות - יש שני דברים חשובים שאתם צריכים לדעת על זה: הדבר הראשון שזה ממש מעצבן את האנשים סביבכם, והם היו מתים לעשות לכם בעצמם "קנאק" כדי להשתיק אתכם. הדבר השני? זה עלול להיות מאוד מסוכן ולגרום לכם לנזק בלתי הפיך.

רק תשאלו את נטלי קוניצקי, תושבת לונדון, שבגיל 23 חטפה שבץ בגלל ההרגל המגונה הזה שלה. בראיון לכלי תקשורת מקומי, קוניצקי, פרמדיקית במקצועה, סיפרה שנהגה לעשות קנאקים בכל גופה בקביעות, ולא חשבה לרגע שזה עלול להיות מסוכן. אבל כל זה השתנה בלילה גורלי אחד, כששכבה במיטתה וצפתה בסרט עם ידיד, לאחר שהשניים חזרו מבילוי. 

כהרגלה, היא עשתה לעצמה "קנאק" בצוואר, ואז שמעה רעש חזק מאוד. "ידיד שלי שאל 'זה היה הצוואר שלך?', אבל תמיד יש לי קנאקים אז לא דאגתי וצחקתי על זה", הסבירה קוניצקי, "כשהתעוררתי, ניסיתי ללכת לשירותים אבל התנדנדתי לכל הכיוונים. הסתכלתי למטה וראיתי שרגל שמאל שלי לא זזה בכלל ונפלתי".

 נטלי קוניצקי. צילום מסך
נטלי קוניצקי. צילום מסך

באותם רגעים היא הבינה שהמצב מאוד גרוע, אבל עדיין לא ידעה עד כמה: "ידיד שלי עזר לי לקום. הוא חשב שאני שיכורה, אבל כבר ידעתי שמשהו לא בסדר". היא הובהלה לבית החולים, שם בדיקות הראו שהעורק הוורטבראלי בצווארה התבקע, מה שגרם לקריש דם להגיע למוחה ואז לשבץ. בעקבות זאת, היא הפכה למשותקת בצד השמאלי של גופה

רופאיה אומנם תיקנו את העורק בניתוח חירום, אבל לא הצליחו להסיר את קריש הדם, והם מקווים שהוא יתמוסס מעצמו עם הזמן. הם הסבירו לנטלי שהם לא יודעים מתי ואם בכלל צד שמאל של גופה ישוב לתפקוד מלא: "ציפיתי שאתעורר מהניתוח הזה ויקרה נס, אבל היכולת שלי לזוז רק התדרדרה". 
  
 נטלי קוניצקי. צילום מסך
נטלי קוניצקי. צילום מסך

  

מאז, מצבה אומנם השתפר בזכות פיזיותרפיה וספורט, אבל היא עדיין לא החלימה באופן מלא: "חזרה לי יכולת התנועה בצד משאל. אני מסוגלת ללכת, אבל לא יותר מחמש דקות ברצף". אף על פי כן, היא מקווה שבקרוב תוכל לחזור לעבודתה, אותה היא מאוד אוהבת. 

בימים אלו, היא פועלת כדי להעלות את המודעות לכך ששבץ יכול לקרות גם לאנשים צעירים ובריאים: "כשאמרו לי שהיה לי שבץ הייתי בהלם. אני לא מעשנת, לא שותה הרבה ואין לי היסטוריה משפחתית של שבץ, אז זה היה מאוד מוזר שזה קרה לי רק כי זזתי. אנשים צריכים לדעת שגם אם הם צעירים, דבר כל כך פשוט יכול לגרום להם לשבץ".
 
 נטלי קוניצקי. צילום מסך
נטלי קוניצקי. צילום מסך
 
 נטלי קוניצקי. צילום מסך
נטלי קוניצקי. צילום מסך