אנחנו יודעים שזה מובן מאליו, אבל בכל זאת, לאור התקרית הבאה חשוב לנו להזכיר לכם משהו חשוב: בארוחת החג הקרבה, השתדלו לא לבלוע עצמות של דגים שמסתתרות באוכל. כמו כן, אם כן נתקעת לכם עצם בגרון, מה שלא תעשו, אל תנסו להוציא אותה סכו"ם או בעצם כל חפץ אחר. אחרת אתם עלולים לסיים כמו האישה הזאת מסין, שבלעה כפית באורך 13 ס"מ כשניסתה להוציא באמצעותה עצם דג מגרונה. 

האישה, שידועה רק בשם "לילי", סיפרה לרופאיה שבלעה את הכפית זמן לא רב לפני פסטיבל "צ'ינג מינג", שנחגג ב-5 באפריל. היא לא מיהרה לקבל טיפול רפואי כי חשבה שזה יהיה מעיק מידי ללכת בחג. מעבר לכך, היא גם לא חשה כאבים או אי נוחות, למרות שהיה תקוע בגופה משהו שמן הסתם לא אמור היה להיום שם.
 
צילום רנטגן של הכפית שבלעה האשה. צילום: יוטיוב
צילום רנטגן של הכפית שבלעה האשה. צילום: יוטיוב


היא הגיעה לבית החולים רק ארבעה ימים לאחר מכן, שם עברה הליך אנדוסקופי (במהלכו מוחדר צינור המכיל סיב אופטי ומצלמה דרך פתח טבעי או חתך בגוף) להוצאת הכפית, שהייתה בשלב זה בתריסריון שלה. "היא ניסתה לחלץ את העצם מגרונה, כשאיבדה לפתע את אחיזתה בכפית ובלעה אותה", סיפר ד"ר סאן טינג'י ממחלקת האנדוסקופיה של בית החולים, "בגלל שהכפית הייתה במצב אופקי, סובבנו אותה בזהירות למצב אנכי ושלפנו אותה".

ההליך היה פשוט יחסית וארך 10 דקות בלבד, ובסופו "לילי" שוחררה לביתה. טינג'י הוסיף שלמרות שהיא לא חשה כאבים, הכפית יצרה דלקת מקומית קלה וגרמה לנפיחות ושחיקה בתריסריון. אך למרבה המזל לא היה מדובר בנזק חמור או בלתי הפיך.

 וואו! איזו כפית ענקית. צילום: יוטיוב
וואו! איזו כפית ענקית. צילום: יוטיוב



צפו: בלעה כפית באורך 13 ס"מ כשניסתה להוציא עצם דג מהגרון