מחקרים רבים שנעשו על כלבים כבר הוכיחו שהם מועילים לבריאות הנפשית שלנו, משפרים את איכות החיים ומדביקים כל אחד בשמחת החיים האינסופית שלהם. אל כל אלו מצטרף כעת מחקר משמח חדש, לפיו אנשים שמגדלים כלבים מנהלים אורח חיים בריא יותר מאשר אלו שלא. אל המסקנה הזו הגיעו חוקרים מאוניברסיטת ליברפול, לאחר שאספו נתונים מ-191 בעלי כלבים ו-455 אנשים שלא היו להם כלבים.
הם שאלו אותם סדרה של שאלות, כשמעל לכל היה חשוב להם להבין כמה כושר הם עושים וכמה פעמים הם יוצאים לטיול עם הכלב שלהם. לפי התוצאות, בעלי כלבים נטו יותר לעסוק בספורט מאשר חבריהם שלא גידלו כלב, כשבאופן לא מפתיע הפעילות המועדפת עליהם הייתה הליכה. בממוצע, בעלי כלבים הלכו בממוצע 9.6 פעמים בשבוע, במשך 347 דקות, זאת לעומת אנשים שלא היו להם כלבים, שהלכו ברגל רק 4 פעמים במשך 159 דקות בלבד.

המשמעות של זה היא, זה ש-9 מתוך -10 בעלי כלבים הגיעו ליעד הכושר השבועי המומלץ לאנשים של 150 דקות. זאת בניגוד ל- 6 מתוך 10 לאנשים שלא גידלו כלבים שהגיעו אל היעד הזה. לאחר שהורדו נתוני מין וגיל, ההבדל היה משמעותי יותר, והתברר שבעלי כלבים יו בעלי סיכוי של פי ארבעה להגיע אל יעד הכושר השבועי.

החוקרים טוענים שהממצאים מראים את החשיבות שביצירת מרחבים ידידותיים יותר לכלבים כמו בתים, פארקים ושבילי הליכה. "בלי כלבים, סביר להניח שרמת הפעילות הגופנית של האוכלוסייה תרד משמעותית", הסבירה ד"ר קארי וואסטדארת', מחברת מובילה במחקר.