צריכים סיפור שייתן לכם תקווה ויגרום לכם להרגיש שהכול אפשרי? אם כן, אתם חייבים לשמוע על האישה הזו מאיחוד האמירויות, שהתעוררה מתרדמת בה הייתה שרויה במשך כמעט שלושה עשורים. ב-1991, מונירה עבדוללה, אז בת 32, הייתה מעורבת בתאונת דרכים כשהייתה בדרך הביתה עם בנה עומאר. היא חיבקה אותו כדי להגן עליו, מה שכנראה הציל את חייו, והוא יצא עם פציעות קלות בלבד

אך לעבדוללה היה פחות מזל, והיא חטפה פגיעות ראש קשות ונותרה שעות ללא טיפול. בבית החולים, הרופאים לא היו אופטימיים לגבי סיכויי ההחלמה שלה. הם הסבירו לבני משפחתה שהסיכוי שתתעורר הוא אפסי, שכן עבדוללה נמצאת במצב הכרה מינימלי (דומה לתרדמת, רק עם יכולת לחוש כאב ועם רמה מזערית של מודעות אשר באה ונעלמת).

למרבה המזל בני משפחתה לא איבדו תקווה, ואז יום אחד המזל האיר להם פנים כאשר מוחמד בן זאיד, נשיא איחוד האמירויות, הסכים בטוב ליבו לשלם על טיפול עבורה בגרמניה ב-2017. "המטרה העיקרית שלנו הייתה להעניק למצב ההכרה השברירי שלה הזדמנות להתפתח ולשגשג בתוך גוף בריא, בדיוק כמו צמח עדין שצריך אדמה טובה כדי לצמוח בה", הסביר ד"ר אחמד ריאל, מומחה נוירולוגיה שטיפל בעבדולה.
 

ביוני 2018, קרה הדבר לו ציפתה המשפחה במשך 28 שנים. "היא עשתה קול מוזר ואמרתי לרופאים לבדוק אותה, אבל הם אמרו שהכול בסדר" סיפר עומאר לחדשות  The National, "שלושה ימים לאחר מכן, התעוררתי כי שמעתי מישהו קורה בשמי. זו הייתה היא! היא קראה בשמי, הייתי כל כך מאושר. במשך שנים חלמתי על הרגע הזה, והשם שלי היה הדבר הראשון שהיא אמרה".

ככל שחלף הזמן, המצב ההכרתי שלה הלך והשתפר והיא הפכה מודעת יותר ויותר לסביבה שלה. כעת, היא מסוגלת לנהל שיחה, לדקלם תפילה להגיד כשכואב לה. "אף פעם לא איבדתי תקווה, כי תמיד הייתה לי תחושה שיום אחד היא תתעורר", אמר עומאר, שהסביר גם למה החליט לשתף את המקרה: "רציתי להעביר את המסר לאנשים שלא יאבדו תקווה לגבי יקיריהם. אל תחשיבו אותם למתים גם אם הם נמצאים במצב כמו זה. במשך השנים הרופאים אמרו לי שהיא מקרה אבוד, ושאין טעם בטיפולים שאני מבקש עבורה, אבל למרות זאת עשיתי כל שביכולתי כדי לשפר את מצבה".