אין ספק שברוב מוחלט של המקרים בעיות בכביש עלולות לגרום לתאונות קטלניות, ולכן יש צורך לטפל בהן בדחיפות. זה עוד בלי להזכיר את כל העצבים שהם גורמים לנו וכל המריבות שנוצרות סביב זה בין הנהגים בכביש. אף על פי כן, תאמינו או לא, יש מקרים נדירים בהם דווקא חוסר התקינות של נתיבי התנועה יכול להציל חיי אדם, בעיקר אם הם סובלים מבעיות לב.



על כך יוכלו להעיד פרמדיקים מגרטנה, נברסקה, שהסיעו גבר לבית החולים על מנת להצילו, אבל לבסוף דווקא הנסיעה היא זו שסייעה לו. לפי הדיווחים בכלי התקשורת בנברסקה, הפרמדיקים הגיבו לקריאת מצוקה של גבר בן 59 שסובל מהפרעות בקצב הלב. במהלך הנסיעה, מצבו החמיר וקצב הלב שלו זינק ל-200 פעימות בדקה - יותר מפי שניים מקצב הלב הממוצע באדם מבוגר.



היה חשש משמעותי לחייו, כשלפתע האמבולנס נתקל במהמורה ענקית בכביש, ולתדהמת הפרמדיקים קצב הלב שלו חזר לטווח הנורמה. "זו תופעה נדירה, אבל מוכרת", סיפר ד"ר אנדרו גולדסוויג לחדשות WOWT. לדבריו, "טלטלה גדולה" אכן יכולה לפעמים לעזור לטפל בקצב לב מהיר. "מסתבר שאפשר לעשות את זה באמצעות מהמורה בכביש", הוא הוסיף בהומור.



מונירה עבדולה. צילום: טוויטר
מונירה עבדולה. צילום: טוויטר



אם אנחנו כבר עוסקים במקרים מוזרים מתחום הרפואה, זה זמן טוב להזכיר את מונירה עבדוללה, תושבת איחוד האמירויות, שהתעוררה מתרדמת לאחר 28 שנים. ב-1991, עבדוללה, אז בת 32, הייתה מעורבת בתאונת דרכים וחטפה פגיעות ראש קשות ונותרה שעות ללא טיפול. בבית החולים, הרופאים לא היו אופטימיים לגבי סיכויי ההחלמה שלה, שכן היא נכנסה למצב הכרה מינימלי (דומה לתרדמת, רק עם יכולת לחוש כאב ועם רמה מזערית של מודעות אשר באה ונעלמת).

למרבה המזל בני משפחתה לא איבדו תקווה, בייחוד בנה, והיא שבה לבסוף להכרה ב-2018. "היא עשתה קול מוזר ואמרתי לרופאים לבדוק אותה, אבל הם אמרו שהכול בסדר" סיפר עומאר לחדשות  The National, "שלושה ימים לאחר מכן, התעוררתי כי שמעתי מישהו קורה בשמי. זו הייתה היא! היא קראה בשמי, הייתי כל כך מאושר. במשך שנים חלמתי על הרגע הזה, והשם שלי היה הדבר הראשון שהיא אמרה".

הוא הוסיף: "אף פעם לא איבדתי תקווה, כי תמיד הייתה לי תחושה שיום אחד היא תתעורר. לדבריו, הוא רצה להעביר את המסר לאנשים ש"לא יאבדו תקווה לגבי יקיריהם. אל תחשיבו אותם למתים גם אם הם נמצאים במצב כמו זה. במשך השנים הרופאים אמרו לי שהיא מקרה אבוד, ושאין טעם בטיפולים שאני מבקש עבורה, אבל למרות זאת עשיתי כל שביכולתי כדי לשפר את מצבה".