אם אתם חושבים שלהיתקל בנחש רגיל זה מבהיל, תארו לעצמכם שהייתם הולכים ברחוב ונתקלים בנחש עם שלוש עיניים. זה אומנם לא משהו שקורה כל יום, אבל זה כן קרה לפני מספר שבועות לעובדי שמורת טבע באוסטרליה, והם שרדו כדי לספר על זה. הנחש החביב, מסוג פיתון שטיח, היה רק בן שלושה שבועות כשהתגלה בעיירה האמפטי דו, בטריטוריה הצפונית של אוסטרליה.

הוא נלקח לשמורת northern territory parks and wildlife, שם זכה לשם המתאים "מונטי" (ע"ש חבורת הקומיקאים האגדית "מונטי פייטון"). אורכו היה לא יותר מ-40 ס"מ, והוא היה בעל 3 עיניים שכולן תפקדו באופן מלא. כפי שניתן לראות, העין השלישית שלו ממוקמת בחלק העליון של ראשו, בין שני עיניו הרגילות.
 



על מנת להבין איך בדיוק קרה שלמונטי יש עין נוספת, העובדים בשמורה ערכו לו צילומי רנטגן עם הגעתו. "הגענו למסקנה שהעין התפתחה בשלב מוקדם מאוד בחייו, עוד בשלב העוברי", הסביר ריי צ'אטו, אחד העובדים בשמורה, לחדשות NT News, "זה מאוד לא סביר שזה תוצאה של גורמים סביבתיים, ככל הנראה מדובר בהתרחשות טבעית, שכן זוחלים עם פגמים גנטיים הם נפוצים יחסית".



מה שהפתיע אותם יותר מכל, זו העובדה שמונטי הצליח לשרוד, למרות הייחודיות שלו: "זה מדהים שהוא בכלל הצליח לשרוד זמן רב כל כך בטבע, למרות הפגם הגנטי ממנו סבל". למרבה הצער, אותו פגם הוא שהקשה על הטיפול בו, והאכלה שלו הייתה פשוט בלתי אפשרית: "הוא התקשה לאכול ולבסוף מת בשבוע שעבר". לאחר מותו, גופתו של מונטי הועברה למרכז המחקר CSIRO בעיר דרווין.