בימינו, יש הרבה אנשים שבוחרים לא להתקלח, למרות שמקלחת היא עניין קל לביצוע. במילים אחרות, אין להם תירוץ אמיתי לא להתקלח על בסיס קבוע, זאת בניגוד לניאה סלוואי בת ה-21, שסובלת מאלרגיה למים (urticaria aquagenic), והמגע הקל ביותר עם הנוזל החיוני גורם לה לכאבים רבים ופריחה שנמשכים שעות על גבי שעות.
ניאה, תושבת בריטניה, החלה לסבול מהאלרגיה המשונה כשהייתה בת חמש, אבל הרופאים לא ידעו להגיד להוריה במה מדובר. מאז, מצבה רק הלך והחמיר. "בהתחלה חוויתי תגובה אלרגית בכל 10 מקלחות בממוצע. אבל הרופאים לא נראו מודאגים, אז חשבתי שאני פשוט לא יודעת להתמודד טוב עם כאב", סיפרה לחדשות Caters, "אבל אז כשהייתי נערה התחלתי לחוות תגובה כזו בכל מקלחת או אמבטיה, וזה הגיע למצב שכבר לא יכולתי להתעלם מזה".

אם לא די בכך, סלוואי אלרגית אפילו לנוזלי הגוף שלה: "אלו דברים שאנשים לוקחים כמובן מאליו כמו זיעה, שתן ודמעות. לפעמים אני בוכה בגלל הכאבים בגוף, ואז סובלת מתגובה אלרגית גם בפנים שלי. בבוקר כשאני הולכת לשירותים יש לי גם תגובה אלרגית לשתן. אני גם לא יכולה לעשות הרבה ספורט כי אסור לי להזיע".

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Niah Selway (@niahselway) on


מאחר ומדובר בתסמונת נדירה ממנה סובלים רק עשרות אנשים ברחבי העולם, מעט ידוע עליה ועוד לא נמצא לה טיפול. יש אומנם דרכים להקל על הכאבים, אבל ניאה טוענת שאלו לא עוזרות לה. "עד כה אף טיפול או תרופה שהיו להם השפעה משמעותית עלי", הסבירה, "זה לא משנה באיזה חלק בגוף המים נוגעים בי, אם טיפה של מים נוגעת בי, זה יתפשט לכל הגוף שלי. כשאני עושה אמבטיה, כל הגוף צורב ושורף לי למשך שעות על גבי שעות".

בגלל המצב שלה, היא כמעט לא יכולה לצאת מהבית, ובקושי מצליחה לעבוד: "אני חיה בבועה קטנה משלי ומנסה להתמודד עם הכאב שלי, ואני עושה מה שאני יכולה בכל פעם שהוא מפסיק". הנחמה היחידה שלה, היא שלפחות האלרגיה לא פוגעת בדבר מלבד העור שלה, מה שאומר שהיא מסוגלת לשתות מים. מעבר לכך, היא משתדלת לשמור על אופטימיות עד כמה שניתן: "הפסקתי להתמקד במה שעלול לקרות, ואני מנסה להפוך את ההווה לחיובי ביותר שאפשר. אני משתדלת ליהנות מהדברים הקטנים ולא לדאוג לגבי העתיד, ומכך שאולי לא אוכל ללדת או לעבוד".