אם אתם תמיד מאחלים למשפחה וחברים "עד 120", דעו שיש אנשים בעולם שכבר מזמן עברו את הגיל המופלג הזה, או לפחות זה מה שהם טוענים. אחד מהם, אפאז אילייב, הלך לעולמו השבוע בגיל 123, לכאורה, לאחר שזכה לתואר "הגבר הזקן בעולם". אילייב, תושב הרפובליקה אינגושטיה, הספיק לעשות המון במהלך חייו, והותיר אחריו שושלת משפחתית גדולה למדי, הכוללת שמונה ילדים, 35 נכדים ו-34 נינים, שגם להם יש מספר ילדים משלהם.

לטענתו, הוא נולד תחת משטר הצאר האחרון ברוסיה (ניקולאי השני), במרץ 1896, אך תעודת הלידה המקורית שלו אבדה, כך שאין דרך לאשר את גילו. אף על פי כן, אילייב זכה לתואר הנחשק, וסיפר בראיונות במהלך השנים ששירת במלחמת העולם הראשונה, אך בשנייה כבר הוגדר כמבוגר מדי לשרת, למרות שמאוד רצה. את שארית חייו העביר בצורה רגועה יחסית, ועבד כרואה צאן בכפר קטן בהרי הקווקז.

כשנשאל מה תרם לאריכות ימיו, הסביר שהוא ישן כל לילה 11 שעות, מקפיד ללכת לרופאים ולקחת תרופות רק כשאין ברירה, ואוכל רק תוצרת מקומית או מהגינה שלו. לדבריו, במהלך השנים גם התנזר מאלכוהול וטלוויזיה, ותמיד הקפיד לשתות רק חלב ומי מעיין טריים. "תעריכו את מה שיש לכם ותחלקו אותו עם אחרים", הוסיף באחד הראיונות, "וגם חשוב להישאר פעילים ותמיד להיות בתנועה".
 
אז האם אילייב הוא באמת האדם המבוגר בעולם? באמת קשה לדעת והדיווחים סותרים. על פי חלק מהמקורות הרוסיים, הוא אכן האדם המבוגר בעולם, ועל פי אחרים הוא זכה רשמית בהכרה כאדם המבוגר ביותר ברוסיה. גם ראש הרפובליקה, יונוס-בק אווקורוב, אישר זאת וכתב בצער על מותו: "הוא תמיד היה איש טוב ואוהב שאהב את החיים האלו. אני יודע זאת באופן אישי כי נפגשתי איתו מספר פעמים".