לילה שגרתי במדינה האוסטרלית ויקטוריה קיבל תפנית מבהילה אך מרהיבה, כש"כדור אש" אימתני הבהיר את שמי הלילה, קצת לפני חצות. בעקבות זאת, תושבים רבים התקשרו בדאגה למוקדי חירום מקומיים ודיווחו על "כדור אש ענקי" ש"מתרסק" לתוך כדור הארץ, כשתושבת אחת סיפרה ש"הוא האיר את כל השמיים". אחרת טענה ש"זה נראה בהיר כמו אור יום".


אך למרות הבהלה הרבה, מומחים מיהרו להבהיר שמדובר במטאור קטן, שנדיר לרוב לראותו בשל גודלו. "בדרך כלל דברים כאלו קורים ואף אחד לא רואה אותם, אז זה נפלא שכל כלך הרבה אנשים חזו בזה", סיפר פרי וולהוס, סגן נשיא "איגוד האסטרונומיה האוסטרלי" לחדשות 9News.

לדבריו, זה יחסית נדיר לראות מטאור (אותו הוא כינה "אבק קוסמי") אשר "מאיר לחלוטין את השמיים". הוא הוסיף: "זו הייתה חתיכת אבק קוסמי לא גדולה במיוחד, שנסחפה לכדור הארץ, נכנסה לאטמוספרה ונשרפה בבהירות רבה במרחק של כ-90 ק"מ מעל ראשינו".

על פי הדיווחים המקומיים, נשמעו בומים על קוליים חזקים כשהמטאור פגע בקרקע, והרבה תושבים סיפרו שהחלונות שלהם רעדו והם שמעו "רעמים". אך למרות שזה לרוב עלול להעיד על מטאור גדול, ד"ר טאקר, מהאוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה טוען שזה נגרם הפעם בשל מהירותו הרבה. לדבריו, זה גם היה אחד מתוך רבים, כחלק ממטר מטאורים שהתרחש באותו הלילה. 

"הצבעים הכחולים - ירוקים שלהם מעידים על כך שהיה בהם הרבה ברזל", הוא סיפר לחדשות Daily Mail Australia, "רובם כנראה לא היו גדולים, והיו אולי בגודל של שלושה עד חמישה מטרים". הוא הוסיף: "המטאור הממוצע (המכונה גם כוכב נופל) הוא בדרך גלל לא גדול יותר מגרגר חול או חלוק נחל קטן. הם לא גדולים כפי שהיינו רוצים לחשוב. אך הם גם לא צריכים להיות גדולים כדי לזהור במידה רבה כל כך".