נהוג לחשוב שחתונה וילדים הם פסגת האושר של החיים ושזה משהו שכל אחד חייב להשיג אם הוא רוצה שחייו יהיו שלמים. אבל האמת היא שזה לא ממש נכון, לפחות לא עבור נשים וכעת יש לכך אפילו הוכחות מדעיות. אז כן, עכשיו זה רשמי, נשים הכי מאשרות כאשר הן לא נשואות ואין להן ילדים, והן גם חיות זמן רב יותר משאר בנות גילן.

אל המסקנות האלו הגיעה פול דולן, פרופסור למדעי ההתנהגות ב"בית הספר לכלכלה של לונדון", בספרו החדש Happy Ever After. לדבריו, אומנם ילדים וחתונה נחשבים לסממנים להצלחה, אבל בפועל אין קורלציה בינם לבין אושר. בספרו, דולן מתייחס בין היתר לממצאים של ה- the American Time Use Survey (כלי של הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה), שהשוו בים רמת האושר והאומללות של נשואים, רווקים, אלמנים, גרושים ופרודים. 

על פי הנתונים האלו, נשים יוצאות נפסדות כאשר הן מתחתנות: "נשים נשואות מאושרות יותר מתת קבוצות אחרות באוכלוסיה, אבל זו התשובה שלהן רק כשפרטנרים שלהם נמצאים איתן בחדר. כאשר בני זוגם אינם נוכחים, הן טוענות שהן "פאקינג אומללות". 
 

רווקות וטוב להן. אילוסטרציה: פיקסאביי
רווקות וטוב להן. אילוסטרציה: פיקסאביי


אבל בעוד נשים נשואות דיווחו על רמות גבוהות יותר של אומללות מחברותיהן הרווקות, הדבר היה שונה בתכלית עבור גברים: "אספנו את הנתונים האלו ממעקב אחר אותם אנשים לאורך זמן. אז אני הולך לעשות שירות אדיר למדע הזה ופשוט אגיד: 'אם אתה גבר, סביר להניח שדווקא כדאי לך להתחתן, אם את אישה אל תטרחי'". 
הוא הוסיף: "נישואים מרגיעים גברים, כי הם לוקחים פחות סיכונים, מרוויחים יותר כסף בעבודה וחיים זמן רב יותר. נשים לעומת זאת חיות פחות מאשר היו יכולות, אם לא היו מתחתנות. בגלל זה אוכלוסיית המשנה הבריאה והמאושרת ביותר היא נשים שמעולם לא נישאו ואין להן ילדים". לדבריו, הדבר היחיד שכן פוגע באושר של הנשים האלו זו הסטיגמה שיש סביב נשים רווקות ובלי ילדים.