בפעם הבאה שאתם הולכים להתפנות תזכרו בסיפור הזה, שמראה מה קורה כשמפעילים את השרירים קצת יותר מדי בשירותים. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בסין, תושבת הונג-קונג איבדה את הזיכרון שלה מ-10 השנים האחרונות, לאחר שהתאמצה יותר מדי בשירותים בגלל עצירות ממנה סבלה.
כשהיא יצאה מהשירותים, בני משפחתה שמו לב לכך שהיא מבולבלת ולא זוכרת כלום ממה שקרה לה בשנים האחרונות. מתוך חשש שאולי עברה איזשהו אירוע מוחי, הם הבהילו אותה לבית החולים ליתר בטחון. אך להפתעתם, כל הבדיקות שנערכו לה חזרו תקינות והרופאים אמרו להם שהיא בריאה פיזית ונפשית.

מה שהיה מפתיע עוד יותר הוא שלאחר מספר שעות מצבה של האישה השתפר באופן פתאומי, ללא שום סיבה נראית לעין. על פי חדשות skypost, בנה סיפר שאמו העבירה את הלילה בבית החולים, וכשהתעוררה בבוקר, שמונה שעות לאחר מכן, הזיכרון שלה חזר לקדמותו. היא שוחררה לביתה, אך עד כה לא הצליחה להיזכר מה קרה לה מהרגע שיצאה מהשירותים עד לרגע שעזבה את בית החולים. רופאיה אומנם לא בטוחים מה גרם לאובדן הזיכרון הזמני, אך לא פוסלים את האפשרות שזה קשור למאמץ המופרז שלה בשירותים.

נכנסה לשירותים ושכחה עשור מחייה. אילוסטרציה: אינגאימג
נכנסה לשירותים ושכחה עשור מחייה. אילוסטרציה: אינגאימג

 

הסיפור הזה במהרה הפך ויראלי והגיע לרוב מדינות העולם, וזה גם הרגע בו רבים החלו להטיל ספק באמינותו. על פי אתר iflscience, יש חדשות מסין (כמו במקרה זה) שמבוססות על בלוגים וצהובונים, שהם כמובן לא המקורות האמינים ביותר. מעבר לכך, העובדה שהמקרה לא פורסם באף כתב עת מדעי צריכה לעורר חשד, שכן מדובר באירוע מאוד חריג שבהחלט שווה לכתוב עליו מאמר. 



יחד עם זאת, זה כן משהו שיכול לקרות אצל אנשים מבוגרים, אבל לא בהכרח בגלל ישיבה בשירותים. במידה ואדם התעלף בגלל ירידה פתאומית בלחץ הדם והאטת קצב הלב, אספקת הדם להיפוקמפוס (שאחראי על הזיכרון) עלולה להיפגע - מה שיכול לגרום לאובדן זיכרון זמני.  

via GIPHY