למי לא נכנס פעם משהו לעין? זה מציק, זה מגרד ואפילו כואב, אבל אנחנו לא מתרגשים מזה כי אנחנו יודעים שזה יחלוף מעצמו. בדיוק בגלל זה, כשויקטוריה מאדוק בת ה-27 חשה אי נוחות בעין ימין היא לא דאגה, וחשבה שכנראה נכנס לה ריס פנימה. משם, מצבה רק הלך והתדרדר, עד שהראיה שלה הפכה למטושטשת ואז אבדה לחלוטין.



"במשך כמה ימים העין הציקה לי אבל לא דאגתי יותר מידי", סיפרה מאדוק, תושבת בריטניה ל-DailyMail. "בוקר אחד התעוררתי ולא יכולתי לראות בעין ימין, כאילו מישהו הדביק לי משהו עליה". היא מיהרה לחדר מיון, שם הרופאים אבחנו אצלה גלאוקומה - מחלה שפוגעת בעצב הראייה בשל עלייה בלחץ תוך עיני. לרוב הלחץ עולה בגלל בעיה בניקוז הנוזלים בעין.

בגלל שזו נחשבת למחלה של מבוגרים, הרופאים היו המומים לראות מטופלת כל כך צעירה שסובלת ממנה. "במהלך הבדיקה הייתי מוקפת בהמון רופאים שרצו להסתכל על העין שלי, הם היו בהלם לראות מישהי בגילי עם גלאוקומה", אמרה. "זה היה מורט עצבים, רופאה אחת אמרה לי שהיא רק קראה על מקרים כמו שלי בספרות הרפואית".

ויקטוריה מאדוק. צילום: טוויטר
ויקטוריה מאדוק. צילום: טוויטר


כשהרופאים סיימו לבחון אותה, היא הוכנסה לניתוח דחוף לניקוז הנוזלים מעינה. "הרופאים אמרו לי שאם הייתי מחכה אפילו ימים ספורים, הייתי עלולה לאבד את הראיה בעין הימנית שלי לצמיתו. אני לא מסוגלת אפילו לחשוב על זה", הסבירה. כעת כשמצבה התייצב, היא עובדת על מנת להעלות את המודעות לכך שגלאוקומה היא לא מחלה של מבוגרים בלבד.

אומנם מצבה של מאדוק יציב כעת, אבל מאחר וזו מחלה כרונית, היא תאלץ ללכת למעקב וטיפולים במשך כל חייה. "אנשים חושבים שגלאוקומה היא מחלה של מבוגרים, אבל אני הוכחה חיה לכף שהיא יכולה לפגוע בכל אחד בכל גיל", הסבירה. "בחיים לא הייתי מעלה בדעתי שדבר כזה יקרה לי".