זה לא סוד שמערכת העיכול האנושית היא לא מהמשוכללות בעולם, בלשון המעטה, בגלל זה תמיד אומרים שצריך לאכול ולשתות כל דבר בצורה מתונה. מה קורה למי שמסרב להישמע לכלל הברזל הזה? ובכן, הוא נאלץ לרוב לחוות תופעות לוואי קשות, שרובן קשורות למערכת העיכול.



לפני שבועיים למשל, נערה מסין נאלצה ללמוד את הלקח הזה בדרך הקשה, לאחר ששתייה מוגזמת של משקה מקומי פופולרי גרמה לה לעצירות קשה. הנערה בת ה- 14, "שיאו צ'אן" (שם בדוי) ממחוז ג'ג'יאנג, התלוננה בפני הוריה שהיא סובלת מכאבי בטן קשים ונפיחות ואלו לקחו אותה למיון.



בבית החולים, היא סיפרה לרופאים שיש לה עצירות כבר חמישה ימים, במהלכם גם לא הצליחה לאכול כמעט שום דבר או לשתות. בהתחלה היא לא הסכימה לחשוף מה אכלה או שתתה לפני שזה התחיל, אך לבסוף התוודתה ששתתה תה בועות (תה קר עם חלב, סוכר וכדורי טפיוקה. המקבילים לתה בישראל אלו השייקים אליהם מכניסים כדורי טפיוקה).

צ'אן אומנם טענה ששתתה רק תה אחד, אבל צילומי ה- CT שנערכו לה חשפו שבבטנה יש יותר מ-100 כדורי טפיוקה לא מעוכלים. ד"ר ג'אנג ליו, אחד מרופאיה, הסביר שמה שקרה לה יכול לקרות רק לאחר צריכה רבה של המשקה ובמשך פרק זמן ממושך. במילים אחרות, צ'אן ככל הנראה צרכה את המשקה הזה באובססיביות.

ד"ר  ליו משער שהיא חששה לחשוף את ההרגל הרע הזה שלה בפני הוריה, ולכן שיקרה. למרבה המזל, הטיפול בבעיה שלה התברר כפשוט למדי, וצ'אן נשלחה הביתה עם מרשם ללקסטיבים (חומרים משלשלים), ואזהרה להפסיק עם "תה הבועות".