ברוב מוחלט של המקרים הצטננות היא לא מסוכנת, ואם לא תנוחו הכי גרוע שיכול לקרות הוא שתהיו חולים זמן רב יותר. אבל כמובן שתמיד ישנם המקרים המפחידים האלו, בהם כל מה שיכול להשתבש אכן משתבש, ומחלה פשוטה הופכת במהירות לסיבוך רפואי מהגיהינום. את זה למדה בדרך הקשה קייטלין גרייס, שאיבדה את הקול למשך שמונה חודשים, בגלל שהמשיכה לעבוד כשהייתה קצת חולה.
 
הסיוט של גרייס בת ה-28, מנהלת פאב בקווינסלנד, אוסטרליה, החל במאי במאי 2016 כשסבלה מהצטננות. היא לא דאגה בשל כך ופשוט המשיכה לעבוד, בתקווה שזה יעבור מעצמו. לצערה הרב, חודש לאחר מכן מצבה רק החמיר, הצינון התפתח לידי דלקת גרון חריפה והיא איבדה את קולה. אף על פי כן, גם בשלב זה היא המשיכה לעבוד, כשהיא מתקשרת בקושי תוך שימוש בתנועות ידיים ולחישות .

קייטלין גרייס . פייסבוק
קייטלין גרייס . פייסבוק


"בהתחלה זו הייתה בדיחה, שאני החברה המושלמת כי אני לא יכולה לדבר, והאחות המושלמת כי אני לא יכולה להתלונן על כלום", גרייס סיפרה לחדשות  Yahoo Australia. אבל במהרה הצחוק התחלף בהרבה מאוד פחד, והיא דאגה שלעולם לא תשוב לעצמה: "אני זוכרת שבכיתי לאמא שלי, אמרתי לה שאני פוחדת שהקול שלי אף פעם לא יחזור. זה היה נורא קשה".
את שלושת החודשים הבאים היא הקדישה לביקור אצל רופאים בניסיון להבין מה לא בסדר אצלה, עד שלבסוף הפנו אותה למומחים. לאחר עוד כמה חודשי המתנה נוספים, מומחה אף אוזן גרון אבחן אצלה שיתוק במיתר הקול השמאלי, שזה סיבוך לא נפוץ של דלקת גרון.


קייטלין גרייס . פייסבוק
קייטלין גרייס . פייסבוק


עבור זה, נאמר לה שתצטרך לקבל זריקות קולגן למיתרי הקול, כטיפול זמני בלבד. קייטלין סיפרה על הרגע הרגע בו הצליחה לדבר שוב, בזכות הזריקות: "פשוט פרצתי בבכי, זה היה כל כך אינטנסיבי. כל פעם שהוא הזריק לי עוד קולגן, הקול שלי נהיה יותר ויותר ברור. זה היה ממש מגניב". 
 
לצערה הרב, הרופא הסביר לה שהיא תאלץ לעבור ניתוח כדי לתקן את הנזק העצבי הרב שנגרם לה, על מנת שהקול שלה יחזור לצמיתות. מאחר שמדובר בניתוח יקר, קייטלין מקווה שהעניין ייפתר מעצמו, וכעת מבטיחה לשמור על עצמה טוב יותר כשתחלה. "עכשיו אני יודעת שאני צריכה להקשיב לגוף שלי. כי כשהצטננתי והמשכתי לעבוד גרמתי יותר נזק מתועלת", הסבירה, "בדיעבד אני מצטערת שלא לקחתי כמה ימי חופש מהעבודה".

קייטלין גרייס . פייסבוק
קייטלין גרייס . פייסבוק