רוצים להראות טוב יותר בלי לפשוט את הרגל? אם כן, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא פשוט ללכת לישון. מחקרים קודמים כבר הוכיחו שאנשים שישנים שנת לילה טובה נתפסים כיותר אטרקטיביים מחבריהם שלא ישנו. כעת, מסתבר, יש גם שעה בלילה שמי שהולך לישון בה יקום כשהוא נראה במיטבו.

אל המסקנה הזו הגיעו סוקרים מבריטניה לאחר ששאלו משתתפים על הרגלי השינה שלהם, וכיצד לדעתם אלו משפעים על איך שהם נראים. לפי התוצאות של הסקר, כ-50% מאמינים שככל שהשינה שלהם טובה יותר, כך המראה החיצוני שלהם משתפר. כמו כן, מי שישנו בממוצע 9 שעות בלילה דיווחו שהם חשו את השיפור המהותי ביותר במראה החיצוני שלהם.

רוצים להיות יפים? לכו  לישון. אילוסטרציה: אינגאימג
רוצים להיות יפים? לכו לישון. אילוסטרציה: אינגאימג


אבל הנתון הכי מעניין היה דווקא העובדה שיש זמן אופטימלי ללכת לישון בו, על מנת לקום הכי אטרקטיביים שרק אפשר. לפי הסקר, הרוב המוחלט הרגישו הכי יפים כשהם הלכו לישון בשעה ב-21:45, כשהשעה המושלמת ליקיצה הייתה ב-6:55. "רבים מאיתנו שואפים להרגיש ולהראות טוב ומוציאים הון בניסיון לעשות זאת", הסביר ניל רובינסון, מיצרנית המיטות Sealy UK שערכה את הסקר, "עם זאת נראה שאנחנו נוטים לשכוח ששנת לילה טובה יכולה להשפיע באופן חיובי על המראה החיצוני שלנו".

אז נכון, לא מדובר בממצא אקדמי, אבל מחקרים רציניים יותר מצאו נתונים דומים על הקשר בין אטרקטיביות לשינה. במחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה למשל, נמצא שאנשים שלא ישנו מספיק נתפסו כפחות מושכים, מאחר שהמחסור בשינה פגע לטווח הקצר באזורים במוחם שאחראים על התפקוד החברתי. כתוצאה מכך, המשתתפים הפגינו חוסר בטחון והיו פחות חברותיים, וזה גרם לסביבה שלהם לא לרצות ליצור איתם קשר.
 

via GIPHY