אין דבר מעיק יותר מכאב בטן חריף, בעיקר כי לרוב אין ממש מה לעשות חוץ מלחכות שהוא יעבור מעצמו. מתי כן צריך לדאוג? למשל אם עברו עשר שנים ועדיין כואבת לכם הבטן, זה כנראה אומר שמשהו ממש אבל ממש לא תקין. את הלקח הזה למדה בדרך הקשה תושבת סין, שאחרי שנים בהם סבלה מכאבים נחרדה לגלות את הסיבה לכך.

האישה בת ה-41, "גברת וואנג" (שם בדוי), הלכה להמון רופאים במשך למעלה מעשור אבל אף אחד מהם לא הצליח למצוא את המקור לכאבים הכרוניים. "בהתחלה הכאבים היו מגיעים לסירוגין, זה לא תמיד היה בלתי נסבל אבל הייתי מרגישה בבירור אי נוחות בבטן", היא סיפרה לחדשות AsiaWire.
לבסוף, בהמלצת אחד הרופאים, היא עברה בדיקה אנדוסקופית, אז סוף כך סוף נפתרה התעלומה - לוואנג הייתה תולעת טפילית באורך כשלושים סנטימטרים במעיים. התולעת העגולה, מסוג אסקריאזיס, היא אומנם נפוצה אצל בני אדם, אבל הרופאים היו המומים מהגודל שלה ומכך שלא אותרה במשך כל כל הרבה שנים.
 



"לא האמנתי למראה עיני, זה היה מאוד מפתיע לחזות במקרה כזה באופן אישי", סיפרה ד"ר לי ג'ואן שעמדה בראש הצוות שטיפל באישה בבית החולים העממי של יינינג, במחוז ג'ג'יאנג. היא הודתה שכל הצוות היה בהלם מוחלט: "המעיים שלה סיפקו תנאי מחייה אידאליים עבור התולעת הטפילית ואפשרו לה לגדול". למרבה המזל, ג'ואן וצוותה הצליחו להוציא את התולעת בהליך אנדוסקופי, תוך שליפתה באמצעות מלקחיים. לאחר מכן, וואנג ובני משפחתה קיבלו טיפול תרופתי מונע לתולעים.

בדרך כלל ביצי תולעת האסקריאזיס מצויות בצואה ומגיעות לגוף בגלל תנאי סניטציה ירודים. למשל, אם לא שוטפים ידיים אחרי שהולכים לשירותים, או אם לא שוטפים או מבשלים טוב ירקות (במצבים בהם משתמשים בגללי בעלי חיים כדשן). תופעות הלוואי של מי שסובל מזיהום של התולעת כוללים כאב בטן, הקאה, עצירות, שלשול, דלקת תוספתן ודלקת צפק.