בימינו, אין מי שלא משתמש באימוג'ים בהודעות שהוא שולח, שכן הם עוזרים לנו להעביר את המסר שלנו בצורה טובה וברורה יותר. או לפחות כך אנו חושבים. למרבה האבסורד, האימוג'ים האלו עלולים הרבה פעמים גם לסבך אותנו, בעיקר אם הצד השני פירש אותם לא נכון או ראה בשליחתם אקט של זלזול.



את הלקח הזה למדה בדרך הקשה תושבת העיר צ'אנגשה, במחוז חונאן, סין, שפוטרה מעבודתה בפאב בגלל אימוג'י ששלחה לבוס שלה. האישה תוייגה על ידי הבוס בהודעה בקבוצת ה-WeChat (המקבילה הסינית לווטסאפ) של העבודה, בה הוא ביקש ממנה לשלוח לו מסמכים מהישיבה האחרונה.



כשהיא ענתה לו על ידי כך ששלחה לו את האימוג'י "אוקיי", הבוס איבד את זה לחלוטין והשיב לה: "את צריכה להשתמש בטקסט כשאת מקבלת הודעה. את לא מכירה את הכללים? האם זו הדרך שלך לאשר שקיבלת את ההודעה?". דקות ספורות לאחר מכן הוא דרש ממנה ליצור קשר עם מחלקת משאבי האנוש של הפאב, כיוון שהיא מפוטרת. 


 
emojipedia :האימוג'י שהוביל לפיטורים. צילום מסך
emojipedia :האימוג'י שהוביל לפיטורים. צילום מסך


"זה מקרה אמיתי, תהליך הפיטורים שלי בעיצומו", האישה כתבה לקולגות שלה, "אני עובדת הרבה שנים אבל זו פעם ראשונה שאני נאלצת להתמודד עם סיטואציה כל כך מטופשת. אני בעלת מזג טוב, לכן לא עניתי לו". הקולגות הסכימו איתה שהבוס הגזים וירד מהפסים, אבל זה לא הסתיים בזה. אחרי האירוע הביזארי, הבוס אף שלח הודעה בקבוצה של העבודה, בה הוא דרש שכולם יענו להודעות ממנו רק על ידי שליחת המילה "התקבל".
 
זמן קצר לאחר ההתרחשות, ההתכתבות ההזויה הופצה ברשתות החברתיות בסין, ובאופן לא מפתיע הפכה ויראלית. "כל סיבה היא תקפה, אם הבוס מחפש לפטר אותך", כתב אחד הגולשים, ואחר הוסיף: "אם לדבר בכנות, לא הייתי עונה לו בכלל". גולש טען ש"מנהיג טוב צריך להיות מסוגל לקבל סגנונות תקשורת שונים ומגוונים של אנשים".