אם לגדל ילדים ולטפל במשק הבית זו עבודה קשה, למה אף אחד לא מקבל על זה שכר? ובכן, זה בדיוק מה ששאלה שופטת בבית משפט בארגנטינה, שהחליטה לשנות זאת במהלך פסיקה תקדימית כמוה לא נראתה קודם במדינה. השופטת, ויקטוריה פמה, עוררה סערה לאחר שהטילה על גבר בן 70 לשלם לגרושתו כ-180,000 דולרים, כפיצוי על עבודות הבית שביצעה עבורו במשך 27 שנות נישואיהם.

פמה הסבירה שלקחה בחשבון את חלוקת התפקידים של השניים במהלך נישואיהם, לפיה האשה נותרה לטפל בילדים ובמשק הבית בעוד הבעל יצא לעבוד. היא הוסיפה שלאשה היה תואר ראשון בכלכלה, אך היא נאלצה לזנוח את הקריירה שלה עבור מטלות אלו. כאשר בעלה ביקש להתגרש ממנה, היא הייתה כבר בת 60, גיל בו להתחיל קריירה או למצוא עבודה הוא כמעט בלתי אפשרי.
 
"הוא עזב את אשתו כשהיא כבר הייתה בת 60, גיל בו רוב האנשים אמורים להתחיל לקבל פנסיה ומוצאים אל מחוץ לשוק העבודה", קבעה פמה, והתייחסה למצב בו נמצאות נשים רבות בארגנטינה: "התלות הכלכלית של רעיות בבעליהן היא אחד המנגנונים המרכזיים דרכם משעבדים נשים בחברה שלנו".

ויתרה על קריירה לטובת טיפול בילדים, ותקבל פיצויים. אילוסטרציה: אינגאימג
ויתרה על קריירה לטובת טיפול בילדים, ותקבל פיצויים. אילוסטרציה: אינגאימג


על פי חדשות Clarin Sociedad, מאז הבעל עזב אותה ב-2011, האישה נקלעה לקשיים כלכליים, בשל חוסר יכולתה למצוא עבודה בגילה, כשהיא תלויה בפנסיה דלה מאוד. כל זאת בעוד בעלה חיי "חיים טובים". באשר לגובה הפיצויים, פמה הסבירה שאשה ללא כישורי עבודה שלא ויתרה על קריירה לא הייתה מקבלת סכום כזה.
"פסק הדין הזה הוא מאוד חדשני כי הוא מכיר בכך שגם המטלות שאנחנו עושים בביתנו הן בגדר עבודה, שדורשת זמן רב, מאמץ ומיומנות", הסבירה לוצ'יה מרטלוטה, משנה למנכ"ל בעמותת the Latin American Justice and Gender Team, "לרוב המטלות האלו לא מקבלות הכרה ונשים לא מקבלות על כך משכורת. ברוב המשפחות, נשים עדיין נושאות בנטל המטלות הביתיות והטיפול בילדים".