מאז שחר ההיסטוריה, גברים הבטיחו לנשים עולם ומלואו רק כדי שיוכלו לשכב איתן, וכשהשיגו את שלהם - נעלמו כמו בלעה אותם האדמה. אין ספק שמדובר בהתנהגות דוחה וראויה לגינוי, אבל האם הגבר שהבטיח ולא קיים צריך להיענש? בהודו חושבים שכן, ולא חוששים להכניס לכלא כל מי שמתנהג כך.



לפני מספר שבועות למשל, תושב בנגלור נעצר בגלל שהבטיח לאשה נישואים, אבל אחרי שהם קיימו יחסי מין הוא ניתק איתה קשר. הגבר המפוקפק, ראמה רדי בן ה-29, יצא במשך זמן מה עם אשה בשם מירה, אותה הכיר בטינדר. כחודש לאחר ההכרות ביניהם הוא הזמין אותה לדירתו והשניים שכבו, ולכאורה נראה שהכל התנהל כהלכה.



אך בבוקר המחרת, כשמירה התקשרה אליו וביקשה שהם יתחתנו רדי נבהל ונפרד ממנה. "כשהצעתי שנתחתן הוא סרב ואמר שהוא לא בנוי לקשר מחייב, ודרש ושלא אצור איתו קשר בעתיד", סיפרה מירה ל-Bangalore Mirror, "הוא זרק אותי יום אחרי ששכבנו לראשונה. חשתי גועל והרגשתי מנוצלת".




מירה ניסתה ליצור איתו קשר, אבל במהרה גילתה שרדי חסם אותה ברשתות החברתיות ואפילו בווטסאפ. בשלב זה היא הגישה תלונה במשטרה, בטענה שרדי הטעה אותה והבטיח לה להתחתן איתה כדי לשכב איתה. רדי נעצר מיד וממתין כעת לשימוע הראשון נגדו, אז יקבע עונשו.



על פי החוק בהודו, גבר ואשה שקיימו יחסי מין עשויים בהחלט להיחשב כנשואים. אם הגבר הוא רווק מעל גיל 21 והאישה היא בת 18 ומעלה והשניים קיימו יחסי מין, הם עלולים להיות במעמד של בעל ואשה. גבר שנמלט מאחריות זו עלול להיות מואשם באונס.



"כשהכרתי את רדי הוא העמיד פנים שהוא אדם נחמד והגון, אבל בסוף הבנתי שהוא רק רצה סקס ולא היו לו שום רגשות כלפי", הסבירה מירה לכלי התקשורת, "אחרי שקיימו יחסי מין בדירתו הוא אמר שאני זו שהכרחתי אותו לעשות זאת, אבל זה לא נכון. הוא זה שהכריח אותי לשכב איתו. אסור שתקריות כאלו יחזרו על עצמן, אסור לנצל נשים למען מטרות מיניות".