את כל אחד מאיתנו תוקף לפעמים כאב ראש אכזרי, אבל למרות הסבל הרב בדרך כלל אין כל סיבה לדאגה. יחד עם זאת, ישנם מקרים נדירים בהם בעיה בריאותית פשוטה מתגלה כדבר הנורא מכל, ואם אתם קוראים אדוקים של "בין החדשות" אתם יודעים שזה התחום האהוב עלינו. 

השבוע, אנחנו רוצים לספר לכם על ג'או (שם בדוי), תושב דרום-מערב סין, שסבל מכאבי ראש קשים מהסיבה ההזויה ביותר. הגבר בן ה-41 הגיע לאחרונה ל"בית החולים העממי הראשון" של מחוז יונאן, כשמלבד כאבים הוא סבל גם מנפיחות בעפעף עין ימין. מסתבר שג'או הגיע בדיוק בזמן, שכן בסריקות CT שנערכו לו התברר שיש לו חתיכות עץ קטנות תקועות במוחו, שאורכן יחד היה 11 ס"מ.

באופן לא מפתיע, התגובה הראשונה של רופאיו הייתה "איך לעזאזל הגעת למצב שתקועות לך חתיכות עץ במוח?". לקח לו קצת זמן לקשר בין השניים, אבל אז הוא נזכר בתאונת עבודה שעבר לפני חמש שנים, במהלכה הוא נפל על ענף גדול שחדר לעינו הימנית. מאחר ולא היה לו ביטוח, הוא לא הלך לבית החולים, ובמקום זאת שלף את הענף מהעין במו ידיו. מאז, ג'או סבל מידי פעם מכאבי ראש, אשר החמירו בחודשיים האחרונים. 

seehua:ג'או בבית החולים. צילום
seehua:ג'או בבית החולים. צילום



מהסריקות התברר שהענף חדר גם לתוך מוחו ונשבר בפנים לחתיכות קטנות, אך למרבה המזל הן לא פגעו בעצבים או כלי דם חיוניים. ככל שעבר הזמן, אלו נכנסו יותר ויותר עמוק, עד שהגיעו למוח המוארך (החלק התחתון בגזע המוח). הסימפטומים החמירו כשהאזורים סביב חתיכות העץ הפכו מתודלקים. 

בשלב זה, הצוות הרפואי הסביר לג'או שהוא חייב לעבור ניתוח בדחיפות, ועזר לו למצוא תכנית תשלום שהוא יוכל לעמוד בה. חלק מחתיכות העץ שהוצאו היו במרחק של 5 מ"מ בלבד מנקודות חיוניות במוחו, שאם היו נפגעות ג'או היה עלול לסבול משיתוק ומוגבלויות נוספות לשארית חייו, או אפילו למות. למרבה המזל, הוא יצא מהניתוח בריא ושלם.
 

seehua:האזור המתודלק במוחו של ג'או. צילום
seehua:האזור המתודלק במוחו של ג'או. צילום