האתאיסטים שבינינו לא מאמינים בחיים שאחרי המוות, והרעיון של גן עדן והאפשרות שאנחנו ממשיכים להתקיים אחרי מותנו נראת לנו בלתי אפשרית. אבל אנשים שמאמינים באלוהים לרוב חושבים אחרת, בייחוד אם הם עברו חוויות סף מוות. אחת מהם היא טינה האריס, אם לארבעה מארה"ב, שמתה כמה וכמה פעמים ביום אחד ושרדה לספר על זה.
חוויית סף המוות של האריס, תושבת פיניקס, אריזונה, קרתה בפברואר 2018, כשיום אחד חטפה התקף לב ואיבדה את הכרתה. בעלה החייאה אותה פעמיים, ובדרך לבית החולים הפרמדיקים ביצעו בה שוב פעולות החייאה והשיבו אותה לחיים שש פעמים. למרבה המזל, בבית החולים, לאחר שנחשבה כמתה למשך 27 דקות, מצבה התייצב והיא שבה להכרה.
מאחר שצינור היה בתוך גרונה והיא לא הייתה מסוגלת לדבר, טינה ביקשה ממשפחתה דף ועט וכתבה להם מסר מצמרר. בכתב משובש וכמעט בלתי קריא היא הצליחה לשרבט לבסוף את המילים "זה אמיתי". כשבני משפחתה שאלו אותם על מה היא מדברת, היא הצביעה כלפי מעלה בעיניים דומעות, כשהיא מתכוונת שראתה את גן העדן.
 


כמה ימים לאחר ששוחררה לביתה, טינה המשיכה לתאר את החוויה וסיפרה לבני משפחתה שראתה את ישו עומד בשערי גן העדן, כשאור זוהר מאחוריו: "זה היה כל כך אמיתי, הצבעים היו מרהיבים". האירוע הבלתי יאמן הזה השפיע מאוד על משפחתה, בייחוד על אחייניתה, מאדי, וזו החליטה להקדיש לה קעקוע על זרועה שהוא העתק מדויק למילים שכתבה.
"הסיפור שלה אמיתי מידי בכדי לא לשתף אותו", כתבה מאדי בפוסט באינסטגרם לצד צילום של הקעקוע, "היא העניקה לי בטחון מחודש באמונה שלעיתים קרובות כל כך לא שמים לב אליה. הדרך שבה טינה אוהבת את ישו ואנשים ככלל שינתה את הדרך שבה אני מקווה לחיות ולאהוב".

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

(sharing because this story is too cool not to share) A little over a year ago my Aunt Tina, one of the most amazing, discerning, and healthy people I know had an unexpected cardiac arrest and according to doctors had died and was brought back to life four times by my Uncle Brian and first responders before arriving to the hospital. She was put on a defibrillator and after miraculously waking up the first thing she did, unable to speak because she was intubated, was ask for a pen and in my cousins journal wrote “it’s real”. The people in the room asked “what’s real?” and she responded by pointing up to heaven with tears in her eyes. Her story is too real not to share and has given me a stronger confidence in a faith that so often goes unseen. It has given me a tangibleness to an eternal hope that is not too far away. I love you @_tinahines! The way you boldly love Jesus and others has changed the way I hope to live and love❤️

A post shared by Madie Johnson (@madiejohnson) on


הסיפור אומנם הספיק להפוך ויראלי ולרגש רבים שבחרו להאמין לטינה, אך מומחים מיהרו להזכיר שיש לכך הסבר מדעי. ממחקרים רבים שנעשו על חוויית סף מוות נמצאו הסבירים פיזיולוגים ופסיכולוגיים רבים לתופעה, כשהדגש הוא על הליכים מעוררי הזיות - למשל כמו רמת חמצן נמוכה בדם (היפוקסיה), פעילות מוחית חריגה שנגרמת בשל גירויים באזורים מסוימים במוח או חומר דמוי קטמין שמופרש על ידי המוח במצבי לחץ. כל אלו יכולים לעורר הזיות עבור מי שעוברים חוויית סף מוות



באשר לגורמים הפסיכולוגיים, הסבר אחד הוא שאנשים בעלי אמונה דתית מצפים להגעה לעלום הבא ולכן כשהם קרבים למותם הדמיון שלהם מפיק חוויות שתואמות את ציפיותיהם. כמו כן, יתכן שאותם אנשים משחזרים חוויות סף מוות שקראו או שמעו עליהם, מה שהופך עבורם לנבואה המגשימה את עצמה. 



 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

I am sharing this because many have asked and want to know more. If you’d like you can watch my aunt and uncle meeting the paramedics who saved her on the link in my bio. While my Aunt’s story has impacted me in ways I can’t explain, I was not there when my Aunt collapsed. My Uncle Brian, my cousin Tatum, and their friend Jeff were there when she collapsed in her Arizona driveway. They were getting ready for a hike one second, and the next second saw my Aunt unconscious on the ground. My Uncle Brian and Jeff immediately did chest compressions before first responders arrived. My cousin Tatum watched as her dad tried to save her mom. In fact, paramedics stated she had no pulse and was shocked five times (I thought four). I hope to share more parts of the story soon, through the eyes of others who were there.

A post shared by Madie Johnson (@madiejohnson) on