מדוע הוא עשה זאת? מקרה מוזר, בו בעל דירה צולם כשהוא משתיל תחתוני נשים בסלסילת הכביסה של זוג דיירים שלו, גרם לדורון הרמן וגלעד שלמור לתהות מה היו מניעיו במקרה. דוד פוטיק, קרימינולוג קליני במערך הפסיכיאטרי של בית החולים איכילוב התראיין לתוכניתם ב-103FM, וניסה להסביר את מניעיו האפשריים של בעל הדירה.

הרמן: "הסיפור הבא הגיע אליי בצורה מאוד שגרתית. קמתי בבוקר ומישהו סיפר לי שיש לו סרטון בו רואים רופא שמשכיר דירה לזוג צעיר ונתפס מחטט בתחתונים של האישה. האישה לא הבינה בכלל שמישהו התעסק לה בתחתונים. אותו רופא היה לוקח תחתונים של נשים אחרות, שם אותם בתוך סלסלת הכביסה של הזוג ואז האישה הייתה מגלה אותן ושואלת למי הן שייכים ואם בעלה בוגד בה".
 
שלמור: "מצלמות האבטחה מראות שמדובר באדם זר שהוא רופא בכיר, אדם נורמטיבי מהיישוב. בוא ננסה להבין למה הוא עשה את זה. שלום דוד פוטיק, קרימינולוג קליני במערך הפסיכיאטרי של בית החולים איכילוב".
 
דוד פוטיק: "מדובר כנראה בפטיש. המושג פטישיזם מתייחס להתנהגות של אדם שהמטרה שלו להשיג הנאה מינית על ידי שימוש בחפצים דוממים. לרוב מדובר בתחתונים ונעלי נשים. זה יכול להיות על ידי מגע בהם, הרחה ואפילו ללבוש אותם בעצמך".
 

שלמור: "איזה חסך זה בא למלא?"
 
דוד פוטיק: "חלק מההסברים קשורים להתפתחות מינית מוקדמת והיחסים עם ההורים. הסברים אחרים יגידו שמדובר למיניות בגיל ההתבגרות".



 

הרמן:
"לקחו את התחתונים לבדיקת מעבדה ונמצאו עליהן כתמי זרע שלא שייכים לבעל".
 
דוד פוטיק: "זה חלק מאותו פטישיזם. אוננות מאפיינת את זה. הרבה פעמים האנשים הללו לא מגיעים לטיפול ונתפסים רק כשהם גונבים".
 
שלמור: "לפני שהוא עזב את הבית ונכנס לבית אחר, הוא מודע לכך שהוא מסתכן?"
 
דוד פוטיק: "לפעמים זה הריגוש שבדבר. האנשים הללו בריאים בנפשם, הם לא מוגדרים כחולי נפש. זה יכול להיות כל אדם מכל מעמד סוציו אקונומי ובכל מגזר".
 
שלמור: "יש רמות של הדחף?"
 
דוד פוטיק: "כשמדברים על פטישיזם שואלים כמה זה מסוכן, סך הכל לא מדובר בהפרעה שפוגעת בחברה. אם גבר קונה בגדי נשים ועושה את מה שהוא עושה בביתו אז זה עניינו הפרטי. כשהגבר פורץ לבתים של אחרים כדי להריח את בגדי הנשים זו כבר בעיה אחרת וסיכוי להסתבך עם החוק".