הרשויות במצרים פנו לאינטרפול בבקשה שיסייע לאתר פסל בדמות ראשו של תות ענח' אמון, שנמכר לרוכש אלמוני במכירה פומבית של בית המכירות כריסטי'ס בשבוע שעבר, אף שבקהיר טענו כי הפריט ההיסטורי נבזז מלוקסור. פסל הקוורציט החום שהציג את ראשו של המלך־נער, הפרעה ה־11 בשושלת ה־18 של מצרים העתיקה, נמכר תמורת סכום של יותר מ־4.7 מיליון פאונד (5.8 מיליון דולר) בבית המכירות כריסטי'ס בלונדון ביום חמישי שעבר, יחד עם 32 פריטים נוספים ממצרים.
 
המצרים ניסו לסכל את המכירה בטיעון שהפסל, שמגיע לגובה של 28.5 ס"מ, נלקח ללא רשות ממקדש קרנאק בעיר לוקסור בשנות ה־70, בעוד שבכריסטי'ס טענו כי הפסל היה ברשותו של נסיך גרמני בשנות ה־60 לפני שהועבר לאוספים אחרים באוסטריה ובגרמניה. הוועדה הלאומית של מצרים להשבת עתיקות בראשותו של שר העתיקות חאלד אל־ענאני פנתה לארגון הבינלאומי לשיטור פלילי, האינטרפול, בבקשה לאתר את הפסל ופריטים אחרים של מצרים העתיקה שלפי החשד נבזזו, כאשר גם השגרירויות המצריות נקראו להתריע אם הפריטים יתגלו בארצות הפעילות שלהן. 
 
במקביל, הנחו המצרים חברת עורכי דין בריטית להגיש תביעה אזרחית נגד בית המכירות כריסטי'ס. "הם לא השאירו לנו ברירה אלא ללכת לבית המשפט כדי להשיב את העתיקות המוברחות שלנו", אמר השר אל־ענאני ל־BBC. "אנחנו נהפוך כל אבן עד שנאתר את פסל תות ענח' אמון ואת 32 הפריטים האחרים. זו מורשת אנושית שצריכה להיות מוצגת לציבור בארץ המקור".