בית הנבחרים האמריקאי הורה למשרד ההגנה, הפנטגון, לחקור אם קרציות ומזיקים אחרים שימשו לצורך ניסויים ביולוגיים של הצבא, בשל העלייה במקרי ההידבקות במחלת הליים. לפי תיקון לתקציב הביטחון לשנת 2020 שיזם חבר הקונגרס הרפובליקני מניו ג'רזי כריס סמית, על המבקר הכללי של הפנטגון לחקור אם משרד ההגנה השתמש בקרציות ובמזיקים אחרים לצורך ניסויים בנשק ביולוגי בשנים 1950 עד 1975. אם הבדיקה תהיה חיובית, יידרש המבקר לעדכן את ועדות הכוחות המזוינים של בית הנבחרים ושל הסנאט לגבי היקף הניסויים ואם המזיקים "שוחררו מחוץ למעבדה בשל תאונה או כניסוי". 
 
סמית, שידוע כלוחם למען אנשים שסובלים ממחלת הליים, הסביר כי הוא קיבל את ההשראה להציע את החקירה אחרי שנחשף ל"מספר ספרים ומאמרים שמעריכים שהתבצע מחקר משמעותי במתקנים של הממשל, כולל במרילנד ובניו יורק, על מנת להפוך קרציות ומזיקים אחרים לכלי נשק ביולוגיים". 
 
חבר הקונגרס התייחס בין השאר לספר המעודכן ביותר - "ההיסטוריה הסודית של מחלת הליים וכלי נשק ביולוגיים" - שבו נחשף כי ד"ר ווילי בורגדורפר, שגילה את מחלת הליים, היה מומחה לכלי נשק ביולוגיים וכי מסמכים שלו ושל מומחים נוספים הראו לכאורה כי "הם הכניסו לקרציות פתוגנים (מחוללי מחלות) שנועדו לגרום נכות, מחלות ומוות לאויבים אפשריים". "אם זה אכן נכון, מה היו הפרמטרים של התוכנית? מי הורה עליה?", אמר סמית במהלך הדיון במליאת בית הנבחרים. 
 

מחלת הליים היא אחת המחלות השכיחות ביותר שנגרמות מבקטריה שנושאות הקרציות. מדובר במחלה זיהומית שגורמת תחילה לפריחה באזור עקיצת הקרצית ולחום, צמרמורות, חולשה וכאבי ראש. ללא טיפול אנטיביוטי, הזיהום מתפשט בהדרגה לשאר איברי הגוף ויכול לפגוע בין השאר במערכת העצבים, בפרקים, בעיניים, בשרירים, במערכת העיכול, באיברי הרבייה ואף בלב ובמערכת הדם. בכל שנה מדווחים למרכז לבקרת מחלות כ־30 אלף מקרי הידבקות, ויותר מ־300 אלף בני אדם מאובחנים כחולים בה. 
 

הזמרת הקנדית אבריל לאבין חשפה לפני כארבע שנים כי היא נאלצה להפסיק את הופעותיה לחמישה חודשים אחרי שנדבקה במחלה. "חשבתי שאני מתה", סיפרה בכתבת שער במגזין "פיפל". "הלכתי מרופא לרופא במשך שמונה חודשים, עד שמצאתי מישהו שהכיר את מחלת הליים והיה לו ניסיון לטפל בה".