שני תיירים גרמנים שהכינו לעצמם קפה על מדרגות אחד הגשרים הידועים של ונציה קיבלו קנס כבד של כאלף יורו ונדרשו לעזוב את העיר. זאת כחלק מהמאמץ המופגן של הרשויות למנוע פגיעת תיירים בצביונה ההיסטורי המיוחד של העיר. שני התיירים, שהגיעו מברלין, גבר ואישה בני 32 ו־35, תועדו בשעה שהדליקו פתיליית גז ניידת כדי להכין קפה למרגלותיו של גשר ריאלטו שמתנשא כבר 400 שנה מעל התעלה הגדולה של ונציה. תושבים מיהרו להזעיק את השוטרים, שהגישו לשניים קנס בסך 950 יורו על התנהגות בלתי ראויה והורו להם לצאת מוונציה. 
הענישה הכבדה היא חלק מחקיקה חדשה שאושרה במאי האחרון במסגרת הניסיונות של הרשויות לשמר את העיר ההיסטורית, שאליה מגיעים מדי שנה כ־30 מיליון תיירים אשר גורמים לעומסים המקשים על חיי התושבים המקומיים, ולעתים גם מותירים לכלוך ונזקים. לפי החוק, יוטלו קנסות כבדים על מי שיפרו את הסדר הציבורי, כולל קיום פיקניקים באזורים ציבוריים, עמידה על ספסלים או החלפת בגדים בפומבי. 
"חייבים לכבד את ונציה, ואנשים בלתי מנומסים, שיגיעו לפה ויעשו מה שהם רוצים, חייבים להבין את זה", אמר ראש העירייה לואיג'י ברוגנרו. "הודות למשטרה המקומית יוטל עליהם קנס והם ייצאו מכאן".