ללא הבדל דת, צבע ומין:צוות הטיסות של חברת 'אייר קנדה' כבר לא יקדם את פניהם של הטסים באמצעות הקריאה "גבירותיי ורבותיי", כך הודיעה היוםן (רביעי) החברה, במאמץ לכלול את כל המגדרים בפנייה. במקום הקריאה "גבירותיי ורבותיי" הספציפית למגדר, הדיילים צריכים להתייחס לנוסעים כ"כולם" (everybody) במקום.



ההודעה נמסרה בסוף השבוע, על פי חדשות CTV בקנדה, אך חברת התעופה לא ציינה מתי יבוצע השינוי. על פי הדיווחים, בתזכיר פנימי שפורסם בחברה נכתב כי: "השינוי יבוא לידי ביטוי בהעברת מדריך ההכרזות המשולב כחלק מהמחויבות שלנו לכבד זהות מינית, גיוון והכלה". דובר החברה אמר גם לחדשות CTV: "אנו עובדים קשה כדי להבטיח שכל העובדים ירגישו כמו חברים מוערכים במשפחת 'אייר קנדה', תוך הקפדה על כך שכל לקוחותינו ירגישו בנוח כאשר הם בוחרים לטייל איתנו".


אילוסטרציה (צילום: pexels)
אילוסטרציה (צילום: pexels)


שינוי המדיניות הגיע ארבעה חודשים לאחר שהרשויות בקנדה החלו לאפשר לאזרחים שאינם מגדירים את עצמם כזכר או נקבה, לסמן את מגדרם כ-"X". חברות תעופה רבות נקטו בחודשים האחרונים צעדים להכרה בניטרליות מגדרית ומוקדם יותר השנה הודיעו חברות תעופה אמריקאיות כי יוסיפו אופציה "X" לנוסעים שאינם מוגדרים כזכר או נקבה החל מיוני 2019.



בחודש מרץ האחרון הפכה חברת התעופה האמריקאית 'יונייטד איירליינס' לראשונה בארצות הברית שהשיקה אפשרויות מגדר נוספות עבור לקוחות שמזמינים טיסות - היא מציעה כעת תואר מגדרי ניטרלי "Mx", לצד "Mr" ו-"Ms".