מחקרים רבים מנסים ללמוד ולהבין מהו הסוד לאריכות חיים תוך שמירה על איכותם. קשיש בן 107 המתגורר בבריטניה טוען שיש לו את התשובה. ג'ון טניסווד נולד בליברפול בשנת 1912, השנה בה ספינת הטיטניק טבעה. טניסווד סיפר כי הוא גילה את הסוד לחיים ארוכים ונראה שהוא בהחלט יודע על מה הוא מדבר. הסיבה יכולה להפתיע רבים, אך הקשיש מספר שדגים וצ'יפס הם הערובה לאריכות ימים.



הקשיש אב לבת אחת, סב לארבעה ואפילו הספיק ליהנות מהתואר סבא-רבא, מספר כי הפינוק הקבוע שלו ביום שישי שומר עליו צעיר. טניסווד אמר: "מנת פיש אנד צ'יפס היא המנה האהובה עליי, זה תמיד היה הפינוק שלי. אני מרגיש אותו דבר כמו כשהייתי בשנות ה-80 לחיי, שום דבר לא השתנה באמת. עכשיו אני מקבל את הארוחה האהובה עליי פעם בשבוע, אז אני תמיד מצפה ליום שישי".


אילוסטרציה (צילום:אינג אימג')
אילוסטרציה (צילום:אינג אימג')


טניסווד פגש את אשתו במהלך מלחמת העולם השנייה בעיר ליברפול והם נישאו וילדו את ביתם היחידה, סוזן. מלבד ההמלצה על דג וצ'יפס, אפשר לראות עוד תכונות בקשיש הבריטי שגרמו לו לאיכות חיים גבוהה ובריאות איתנה. הוא עדיין מעריץ מושבע של קבוצת הכדורגל ליברפול וסיפר ששמירה על פעילות ולמידה מתמדת סייעו גם הם לשמור עליו חד. הוא קם בעצמו מהמיטה ללא סיוע ומקיים שגרת בוקר של קריאת עיתון וטיפול בכספיו.



הוא הוסיף: "שמירה על פעילות זה דבר חשוב ביותר - אני תמיד אומר שלעולם אסור לך לישון בלילה בלי ללמוד משהו חדש". טניסווד הוא התושב הותיק ביותר בבית מגוריו השיתופי. הבעלים הלן אסליק אמרה: "הוא חד כתער אפילו בגיל 107, יש לנו מזל שהוא איתנו".