לפעמים כל מה שבן אדם צריך זה חיבוק. אנג'ל גרנדוס-דיאז בן ה-19 הלומד בתיכון פארקוס, בעיר פורטלנד שבמדינת אורוגון הנמצאת בארה"ב, איים להתאבד בכיתתו באמצעות רובה ציד. מאמן הכדורגל של בית הספר, קינון לוא בן ה-27, החליט לקחת על עצמו את הסיכון שב"נטרול" הנער האובדני, לקח את נשקו והחליף אותו בחיבוק חם ואוהב.



בתיעוד של מצלמות האבטחה נראה התלמיד, שעל פי הדיווחים סובל מבעיות נפשיות, כשהוא נושא רובה ציד, כשמאמן הכדורגל מתקרב אליו ומחבק אותו בזמן שנוטל ממנו את נשקו. עורכי דין של גרנדוס-דיאז טענו כי הוא רוצה לשים קץ לחייו בבית הספר ולא בבית, מכיוון שרצה להגן על אמו מפני גילוי גופתו. לטענותיהם, הוא לא תכנן ירי המוני בבית הספר ולא התכוון לפגוע באף אדם נוסף, כך דווח באתרי החדשות המקומיים.



מאמן הכדורגל סיפר שהוא פעל על פי אינסטינקט וחש חמלה כלפי הנער, ואמר: "זה היה רגשי מבחינתו וזה היה רגשי מבחינתי. הרבה פעמים, במיוחד כשאתה צעיר, אתה לא מבין מה אתה עושה עד שזה נגמר. אמרתי לו שאני שם כדי להציל אותו - הייתי שם מסיבה כלשהי. ראיתי את המבט על פניו, הסתכלתי על האקדח, הבנתי שזה אקדח אמיתי ואז האינסטינקטים שלי פשוט השתלטו".

לוא כרך את זרועותיו סביב הנער והושיט את הנשק למורה אמיץ אחר. לאחר המקרה שיתף המאמן את תחושותיו בטוויטר וכתב: "כשהתמודדתי עם המבחן שהיקום הציג בפני, לא ראיתי ברירה אחרת אלא לפעול. ברוך השם עברתי את המבחן בהצלחה. ביליתי את 24 השעות האחרונות בהערכה רבה יותר למשפחתי. אני מברך על החיים שלי ושמח שהתלמידים בריאים ושלמים". גרנדוס-דיאז הודה באשמה בגין החזקת נשק במבנה ציבורי. בסוף השבוע שעבר הוטל עליו עונש מאסר על תנאי של 36 חודשים והוא נשלח לטיפול פסיכולוגי.