ליסה גרייבס מאנגליה יכולה לשהק יותר ממאה פעמים ביום. האם לשניים בת ה-31, חשפה שהיא לא הפסיקה לשהק מאז שהייתה בהריון לפני 12 שנים. האישה המשהקת, פדיקוריסטית במקצועה, עברה בדיקות מקיפות הכוללות סריקות MRI ומפגשים עם נוירולוגים מומחים בניסיון להבין את הבעיה.



המומחים אמרו כי זו יכולה להיות תופעת לוואי נדירה משבץ שהיא עברה במהלך ההיריון. יחד עם זאת, התינוקת שלה נולדה בריאה לחלוטין. האם התרגלה למצבה הלא שגרתי, אך השיהוקים שלה כל כך חזקים עד כי הם נמשלו לצלילי כלב בוכה ואפילו לתרנגולת, מפתיעים את עמיתיה לעבודה בכל פעם מחדש.



בעלה מתיו בן ה-35 כבר התרגל לשיהוקים שהפכו לעניין שבשגרה, ושתי בנותיה - סופי בת ה-7 ואמילי בת ה-11 מכירות את אימן רק במצב זה, אך ליסה עדיין מתקשה להתנהל עם הסיטואציה שדורשת הסבר והכנה לאנשים שאינה מכירה. ליסה שיכולה להגיע למעל ל-100 שיהוקים ביום החליטה ללמוד לחיות איתם ולא לנסות תרופות שונות. גרייבס אמרה: "יש לי מזל. בבעלותי סלון היופי שלי ורוב הבנות שאני עובדת איתן התרגלו לזה, אבל אני עדיין יכול לגרום להן לקפוץ בבהלה. ניסיתי בתחילה כל תרופת שיהוק שכתובה בספר - אנשים הבהילו אותי, מצצתי לימון, שתיתי מים, אבל שום דבר לא הצליח".



"אני חושבת שסביר להניח שאשהק עד מותי - אבל זה הפך להיות חלק ממני", הוסיפה האישה המשהקת. התקופה הארוכה ביותר שנרשמה לשיהוק ממושך, על פי האגודה הבריטית לגסטרואנטרולוגיה היא 68 שנים.