ההתמכרות של ילדים ובני נוער למסכים היא תופעה ובעיה שממדיה הולכים וגדלים בקצב מדאיג ברחבי העולם. הצפייה במסכים גוזלת מהילדים זמן יקר וגורמת להפחתה בפעילויות הפנאי, עד כדי פגיעה בתפקוד היומיומי, ביחסים בין בני המשפחה, בקשרים החברתיים ועוד. הזמן הממושך שמבלים הילדים ובני הנוער מול המסכים תורם לתחושת הבדידות ממנה סובלים רבים בימינו ולפי מחקרים מסוימים מעלה את הסיכון להתמכרות לאלכוהול ואף למעשים אובדניים.

אילוסטרציה: בני נוער עם סמארטפונים (צילום: אינגאימאג)
אילוסטרציה: בני נוער עם סמארטפונים (צילום: אינגאימאג)

כחלק מהמאבק בבעיית ההתמכרות של ילדים ובני נוער לאינטרנט ולסמארטפון, בעיר האינדונזית בנדונג שבמערב ג'אווה חשבו על פתרון יצירתי והחליטו להחליף את הציוצים הווירטואליים בציוצים אמיתיים, וחילקו ל-2,000 תלמידי בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים אפרוחים כחיות מחמד.

השלטון המקומי בבנדונג הודיע כי תלמידים ב-12 בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים קיבלו את האפרוחים במטרה להעניק לילדים אפשרות לפעילויות שירחיקו אותם מהאינטרנט ומהסמארטפונים שלהם. ראש העיר, עודד מוחמד דניאל (לא, לא מדובר בישראלי), הסביר במסגרת הצעת התכנית המקורית בחודש אוקטובר האחרון, כי גידול האפרוחים ילמד את התלמידים מיומנויות ערכיות רבות ויטפח תחושת אחריות.

דניאל הוסיף כי פרסים יוענקו לתלמידים שיצליחו לגדל את האפרוחים שלהם לתרנגולות בוגרות. בכל הנוגע למה יעלה בגורלן של התרגולות כאשר יגיעו לבגרותן, לא התקבל מידע.