יסמין פרנסיס-סמית' (28) ילדה את בנה אוטיס באמצעות ביצית שהושתלה ברחמה במרפאת נשים בלונדון, לאחר שהופרתה לראשונה ברחמה של בת זוגה, דונה (30). השתיים הפכו לזוג ההורים הראשון בעולם שזכה לגדל את תינוקן בשני רחמיהן באמצעות הליך הפריה מלאכותית (IVF) מהפכני. מדובר בהליך עולמי ראשון מסוגו, המכונה "אימהות משותפת", בו שתי האימהות עוברות היריון.



דונה, קצינה בצבא הבריטי, אמרה ל"טלגרף": "אם להיות כנה, אנחנו המומות מהנפח שהסיפור שלנו תפס. יש הרבה זוגות מאותו המין שבהם רק אמא אחת עושה את כל העניין, היא היחידה שנכנסת להריון ויולדת, ואילו במקרה שלנו שתינו מעורבות בתהליך. זה בהחלט קירב אותנו רגשית. בכל מקרה אנחנו קרובות, אבל לשתינו יש קשר מיוחד עם אוטיס, והדרך בה הבאנו אותו לעולם תרמה לכך".



יסמין ילדה את אוטיס ב-30 בספטמבר בקולצ'סטר, אסקס, שם גרה המשפחה. לדבריה, "ההליך ממש גרם לדונה ולי לחוש שוות, אנחנו משפחה אמיתית. אם היינו צריכות לעבור את הכל שוב, לא היינו משנות דבר".

הרופאים טענו שזו הפעם הראשונה שתינוק גדל בשני רחמים. ניק מקלון, מנהל רפואי בבית החולים בלונדון בו נולד אוטיס, אמר: "זו הפעם הראשונה שזה נעשה. זה מאוד מרגש עבור זוג שרוצה תינוק משותף, כי זה אומר ששתיהן יכולות להיות מעורבות באופן פעיל בהבאתו לעולם".