אוהבים אוכל של מטוסים? מהיום לא תצטרכו לטוס בשביל ליהנות ממנו. חברת התעופה "אייר אסיה" פתחה מסעדת מזון מהיר בקניון בקואלה למפור, מלזיה, ששליש מהארוחות שניתן להזמין מהתפריט, הן אותן המנות שהחברה מחלקת בטיסותיה.



מנכ"ל החברה כבר חשף את התכנית להקמת המסעדה בראיון ללארי קינג בפברואר האחרון: "האוכל שלנו מצוין. אנחנו כל כך מאמינים בו, שאנחנו הולכים להקים מסעדת מזון מהיר". החברה מתכננת להקים חמש מסעדות נוספות תחת אותו קונספט במהלך שנת 2020.



המסעדה החדשה שנפתחה בשבוע שעבר בקניון במלזיה, נקראת "מסעדת סנטאן ו-T&CO קפה". את המנות במסעדה ניתן להזמין באופן מקוון או להשתמש במסכי המגע המוצבות לצד מזנון המסעדה.



מנכ"לית המסעדה, קתרין גווה, אמרה בהודעה לעיתונות: "ראינו שהתפריטים בטיסות שלנו מעוררים תיאבון אצל אנשים וזו התשובה שלנו לדרישה הקיימת". גווה אמרה לאתר "אינסיידר": "בשנה שעברה לבדה הוגשו יותר מ-24 מיליון ארוחות חמות של 'סנטאן' במהלך טיסות, שלעיתים קרובות הובילו לשיחות חיוביות במדיה החברתית".


חברת התעופה "אייר אסיה" (צילום: TENGKU BAHAR/Getty images)
חברת התעופה "אייר אסיה" (צילום: TENGKU BAHAR/Getty images)


על פי "רויטרס", 30% מהתפריט במסעדה הגיע מהיצע של חברת התעופה, וכי צוות שפים עמל במשך תשעה חודשים על יתר התפריט. בין המנות האהובות בתפריט אפשר למצוא: עוף בזיליקום תאילנדי עם אורז, "נאסי פאדנג רנדנג" שהוא סוג של קארי בקר אינדונזי מתובל עם אורז ועוד מגוון מנות אסייתיות מטוגנות.



מכשול אחד שהמסעדה נאלצה להתמודד מולו, היה העובדה שבלוטות הטעם שלנו משתנות בגובה - כמו בהצטננות, החושים שלנו עמומים, מה שעלול לשנות את דעתנו על האוכל. גווה אמרה כי ב"סנטאן" הרכיבו את המתכונים בהתאם, "כדי להבטיח שהארוחות יהיו טעימות על הקרקע, כמו שהן בשמיים".